ZCDN

Jak się uczyć przyjemnie i efektywnie – publikacje dla uczniów i dyrektorów

Materiał dla dyrektorów jest kontynuacją publikacji dla nauczycieli „Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?”, która powstała z myślą o wsparciu pedagogów po ogłoszeniu zakazu lub ograniczeniu zadań domowych w szkołach podstawowych. Ta publikacja również była podzielona na trzy tomy – odnoszących się do poziomu nauczania. Najnowsza publikacja zawiera zarówno omówienie rozporządzenia o zadaniach domowych, jak również wskazuje sposoby organizacji współpracy wśród nauczycieli, ich rozwoju, organizacji pracy samodzielnej uczniów na terenie szkoły itd. Wśród propozycji znajdują się także scenariusze przykładowych lekcji, spotkań z rodzicami, a także wzory ankiet, które można przeprowadzić w szkole.

Trzy tomy publikacji dla uczniów są dostosowane do wieku odbiorców. Dla klas I–III została przygotowana ilustrowana książeczka (jej format sprzyja wykorzystaniu na zajęciach jako prezentacji). Starsze klasy szkoły podstawowej otrzymały praktyczne porady, jak lepiej przyswajać wiedzę i umiejętności w szkole i poza nią. Do uczniów szkół ponadpodstawowych zaadresowano bardziej zaawansowane techniki uczenia się wraz z kontekstem, jak nasz mózg przyswaja wiedzę. Materiały można przekazać uczniom i ich rodzicom, a także wykorzystać w ramach realizacji programów wychowawczych.

Wszystkie publikacje są dostępne do pobrania w formacie pdf na stronie IBE: dyrektorzy i uczniowie.

Podobne wpisy:
Moving Poland

11 i 12 czerwca 2025 roku we Wrocławiu odbyła się pierwsza konferencja z cyklu Moving Poland. Jej ideą jest wzmacnianie roli aktywności fizycznej uczniów. W ramach konferencji zostały zaprezentowane liczne projekty realizowane w województwie dolnośląskim. Do części z nich można się włączyć, część zaś może się stać inspiracją. Projekty adresowane są przede wszystkim do dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów szkół podstawowych.

Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży – nabór koordynatorów szkolnych

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło nabór koordynatorów szkolnych do pilotażowego projektu „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer suport)”. Zgłoszenia przyjmowane są do 29 czerwca 2025 roku.

Oceny z etyki i religii

Ministerstwo Edukacji Narodowej wydało komunikat przypominający, że od tego roku szkolnego oceny z religii i etyki nie wliczają się do średniej. Jednocześnie powinny się znaleźć na świadectwie ucznia.