ZCDN

Jak się uczyć przyjemnie i efektywnie – publikacje dla uczniów i dyrektorów

Materiał dla dyrektorów jest kontynuacją publikacji dla nauczycieli „Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?”, która powstała z myślą o wsparciu pedagogów po ogłoszeniu zakazu lub ograniczeniu zadań domowych w szkołach podstawowych. Ta publikacja również była podzielona na trzy tomy – odnoszących się do poziomu nauczania. Najnowsza publikacja zawiera zarówno omówienie rozporządzenia o zadaniach domowych, jak również wskazuje sposoby organizacji współpracy wśród nauczycieli, ich rozwoju, organizacji pracy samodzielnej uczniów na terenie szkoły itd. Wśród propozycji znajdują się także scenariusze przykładowych lekcji, spotkań z rodzicami, a także wzory ankiet, które można przeprowadzić w szkole.

Trzy tomy publikacji dla uczniów są dostosowane do wieku odbiorców. Dla klas I–III została przygotowana ilustrowana książeczka (jej format sprzyja wykorzystaniu na zajęciach jako prezentacji). Starsze klasy szkoły podstawowej otrzymały praktyczne porady, jak lepiej przyswajać wiedzę i umiejętności w szkole i poza nią. Do uczniów szkół ponadpodstawowych zaadresowano bardziej zaawansowane techniki uczenia się wraz z kontekstem, jak nasz mózg przyswaja wiedzę. Materiały można przekazać uczniom i ich rodzicom, a także wykorzystać w ramach realizacji programów wychowawczych.

Wszystkie publikacje są dostępne do pobrania w formacie pdf na stronie IBE: dyrektorzy i uczniowie.

Podobne wpisy:
Szkoła szkole – program pomocy dla uczniów w Syrii

Ministerstwo Edukacji Narodowej objęło patronatem program realizowany przez Caritas Polska „Szkoła szkole”. Zadaniem szkół i przedszkoli, które się do niego zgłoszą, będzie zorganizowanie do 20 maja akcji zbierania funduszy dla szkół w Syrii.

Edukacja obywatelska i zdrowotna – rozporządzenia z podstawami programowymi podpisane

Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej znajdują się podpisane przez ministrę Barbarę Nowacką rozporządzenia dotyczące wprowadzenia nowych przedmiotów – edukacji zdrowotnej i edukacji obywatelskiej. Oba pojawią się w polskiej szkole od września 2025 roku.

„Internet dzieci” – raport

Instytut Cyfrowego Obywatelstwa opublikował pierwszy raport z monitoringu aktywności dzieci i młodzieży w internecie.