ZCDN

Nagranie z konferencji „Zgodziłem się wejść w pustkę tą straszliwą bramą”. Doświadczenie emigracyjne Gombrowicza, Miłosza, Wańkowicza i Hłaski

Zapraszamy do obejrzenia nagrań z konferencji poświęconej patronom roku 2024, której celem było przybliżenie biografii i twórczości Witolda Gombrowicza, Czesława Miłosza, Marka Hłaski i Melchiora Wańkowicza oraz zapoznanie się z prezentacjami towarzyszącymi wystąpieniom. Przyjęta perspektywa skoncentrowana była na wskazaniu emigracji jako doświadczenia uniwersalnego, a także ważnego etapu w życiu przedstawianych twórców. Nagranie składa się z pięciu referatów wygłoszonych przez nauczycielki konsultantki z Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Konferencja odbyła się pod patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty.

Wystąpienia

Prezentacje

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.