ZCDN

(Nie)pokój nauczycielski: Jacy będą nauczyciele przyszłości?  

baner NP KB

Gościnią kolejnego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest Katarzyna Nabrdalik, prezeska fundacji Teach for Poland. Temat rozmowy dotyczy wizji dzisiejszego systemu edukacji i kierunku, w którym może prowadzić zmiana. Ważnym jej elementem jest omówienie raportu stworzonego z inicjatywy Teach for Poland „Nauczyciel_ka 2040”. Rozmowę prowadzi – wyjątkowo – dr Zofia Fenrych.

W podcaście mowa jest o fundacji (https://teachforpoland.org/), piątej edycji Programu Rozwoju Eduliderstwa, do której będzie można zgłosić się już wkrótce (https://edulider.teachforpoland.org/), oraz o raporcie „Nauczyciel_ka 2040. Odważ się myśleć inaczej” (https://nauczyciel2040.pl/).    

Dwudziesty drugi odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny na stronie zcdn.edu.pl oraz w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u).

Katarzyna Nabrdalik

Prezeska i współzałożycielka Fundacji Teach for Poland. Zarządzała polskim oddziałem międzynarodowej organizacji AIESEC, pełniła funkcję Dyrektor na Region Europy, gdzie koordynowała funkcjonowanie ponad 40 oddziałów organizacji i ich projektów edukacyjnych. Ekspertka w temacie innowacji edukacyjnych, nowych modeli wprowadzania nauczycieli do szkół, rozwoju przywództwa w edukacji, zarządzania organizacją pozarządową i fundraisingu. Absolwentka Advanced Leadership Program z Center for Leadership. Prywatnie miłośniczka podróży – odwiedziła już ponad 70 krajów, a teraz zaszczepia tę pasję swojej dwuletniej córce, odkrywając z nią świat i różne kultury.

Fot. Archiwum K. Nabrdalik

Podobne wpisy:
Jak ciekawie realizować doradztwo zawodowe z dziećmi?

Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztatach stacjonarnych „Doradztwo zawodowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”, które odbędą się 9 stycznia, w godzinach 15.00–17.30.

Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online

Serdecznie zapraszamy do siedziby Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli na szkolenie stacjonarne „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online” realizowane w ramach wspólnego przedsięwzięcia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Politechniki Warszawskiej. Projekt skierowany jest do nauczycieli matematyki klas czwartych z powiatów: Szczecin, polickiego, Świnoujście, gryfińskiego.

Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.