ZCDN

Podcast „Nasłuch pedagogiczny”. Odcinek XI

Czego możemy nauczyć się od Kena Robinsona? Czy kreatywność jest możliwa i potrzebna na każdej lekcji? Jak zbudować relacje z uczniami i ich rodzicami? W ostatnim w tym roku szkolnym podcaście spotykamy się z Karolem Pietrzykiem – nauczycielem języka angielskiego w XII LO w Zespole Szkół Sportowych w Szczecinie, trenerem współpracującym z Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli, publicystą oświatowym, z którym poruszymy te ważne dziś tematy. Pretekstem do rozmowy o edukacji w XXI wieku i nauczaniu (post)pandemicznym jest książka „Ty, twoje dziecko i szkoła. Znajdź drogę do najlepszej edukacji” Kena Robinsona i Lou Aronica.

Rozmowę przeprowadziła Anna Godzińska

Podobne wpisy:
Perspektywa młodego nauczyciela: jak uczyć historii w XXI wieku?

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Arturem Szparagą, doktorantem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz nauczycielem historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Nasz rozmówca w podcaście dzieli się swoim obserwacjami szkoły z perspektywy młodego nauczyciela. Opowiada o pracy z młodzieżą wkraczającą w dorosłość, o wyzwaniach i szansach wynikających z cyfrowych nawyków uczniów, a także o […]

Młodzież o edukacji: O relacjach i emocjach w edukacji

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” studentki socjologii oraz dr Colette Szczepaniak (ZCDN) rozmawiają o zawodzie nauczyciela zarówno z perspektywy swoich własnych doświadczeń, jak i szerszej perspektywy społeczno-kulturowej. Zastanawiają się nad tym, czy relacja w edukacji jest ważna, jak dzisiejsi studenci wspominają edukację w czasie pandemii oraz o zaufaniu rodziców do nauczycieli. […]

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z […]