ZCDN

Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XIX. O zasadach bezpiecznego poruszania się w Sieci

Kwietniowy odcinek „Nasłuchu Pedagogicznego” nawiązuje do projektu #PytamSprawdzamKlikam! dotyczącego krytycznego myślenia w edukacji. Z pisarzem Michałem R. Wiśniewskim, który od ponad dwudziestu lat bada internet, rozmawiamy o bezpieczeństwie poruszania się w Sieci, fake newsach, bańkach informacyjnych oraz innych zagadnieniach związanych z naszą codziennością online. Pretekstem do rozmowy jest książka naszego gościa „Zabójcze aplikacje. Jak smartfony zmieniły nasz świat”.

Rozmowę przeprowadziła Anna Godzińska.

Michał R. Wiśniewskiautor zdjęcia: Michał R. Wiśniewski
Michał R. Wiśniewski – pisarz i publicysta, kronikarz kultury internetowej. Zadebiutował powieścią Jetlag (2014). Autor książek Wszyscy jesteśmy cyborgami. Jak internet zmienił Polskę (2019) i Zabójcze aplikacje. Jak smartfony zmieniły nasz świat (2021). Współpracuje z „Polityką”, portalem Papaya.Rocks, magazynem „Pixel”, „Dwutygodnikiem” i magazynem „Książki”.
Podobne wpisy:
O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Szkoła bez ocen

W najnowszym odcinku „Nasłuchu Pedagogicznego” do rozmowy zaprosiliśmy Magdalenę Bujakowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie, która opowiedziała o swoich doświadczeniach w pracy bez stopni i przedstawiła przykłady dobrej praktyki. Zwróciła szczególną uwagę na aktywny proces uczenia się dzieci, pracę blokami, które pozwalają na łączenie różnych dziedzin życia, ułatwiając uczenie się. Podcast nagrany został […]

Kto (nie) potrzebuje szkół prywatnych?

W nowym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości dr Przemysław Rojek, nauczyciel języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym Zakonu Pijarów im. ks. Stanisława Konarskiego w Krakowie, prywatnej szkole z ponadstuletnią tradycją kształcenia młodzieży. Główny wątek rozmowy orbituje wokół pytań: czy w Polsce potrzebujemy szkół prywatnych i czym różnią się one od szkół publicznych? Bohater tego odcinka mówi także […]