ZCDN

Prognoza zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na rok 2025

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy na rok 2025.

Zawody zostały uporządkowane w dwóch grupach: istotnych dla rozwoju kraju i dla poszczególnych województw. Na liście krajowej znalazło się 35 zawodów szczególnie istotnych dla rozwoju państwa. Informacje dotyczące województw zostały podzielone na zawody szczególnie istotne, istotne i umiarkowanie potrzebne.

Prognoza ma szczególny wpływ na szkoły branżowe. W ramach znowelizowanych przepisów prawa oświatowego, samorządy na 2026 rok otrzymają bowiem zwiększoną kwotę potrzeb oświatowych dla szkół kształcących w zawodach, na które prognozowane jest szczególne zapotrzebowanie na krajowym rynku pracy oraz szczególnie istotne zapotrzebowanie na poszczególnych wojewódzkich rynkach pracy.

Szczegółowe informacje można znaleźć w komunikacie MEN-u oraz obwieszczeniu dostępnym w Dzienniku Urzędowym RP „Monitor Polski” (ostatnie 4 strony dotyczą województwa zachodniopomorskiego).

Podobne wpisy:
Polska Agencja Kosmiczna zaprasza

Polska Agencja Kosmiczna zaprasza uczniów starszych klas szkół podstawowych oraz młodzież szkół ponadpodstawowych do udziału w dwóch ciekawych konkursach.

Międzynarodowe Badanie Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Polska przystąpiła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES) prowadzonego jest przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Badanie ma na celu ocenę poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku szkolnym, a także identyfikację czynników szczególnie istotnych z perspektywy rozwoju tych kompetencji.

Europe Experience

Ministerstwo Edukacji Narodowej zaprasza do odwiedzenia polskiego oddziału interaktywnego Centrum Europa Experience. Na zwiedzających czeka między innymi interaktywna mapa Europy, kino immersyjne 360°, stanowiska multimedialne czy strefa gier fabularnych.