
W nowym odcinku podcastu „Nasłuch Pedagogiczny” Krzysztof Jaworski rozmawia z Pawłem Zarankiem – nauczycielem informatyki i przedmiotów zawodowych z Goleniowa, pasjonatem technologii, programowania i mikrokontrolerów. Paweł opowiada o swojej drodze – od tworzenia czujnika do uli pszczelich po wprowadzenie innowacji edukacyjnej, która upraszcza pracę z mikrokontrolerami w szkołach.
Innowacja, realizowana w ramach programu Pojutrze 3.0, pomaga nauczycielom i uczniom przełamać lęk przed elektroniką, łącząc programowanie bloczkowe ze światem czujników, matematyki i realnych pomiarów. To pomysł, który sprawia, że mikrokontrolery stają się nowoczesnymi klockami edukacyjnymi – narzędziem do odkrywania, eksperymentowania i uczenia się przez działanie.
Paweł Zaranek dzieli się też praktycznymi przykładami – od projektów ekologicznych po codzienne zastosowania technologii – i zaprasza nauczycieli do współpracy przy testowaniu scenariuszy zajęć stworzonych w ramach projektu.
🔗 Posłuchaj rozmowy i dowiedz się, jak przywrócić mikrokontrolery do życia w szkolnych pracowniach!
Proste, praktyczne, fascynujące: jak oswoić mikrokontrolery w szkole?
Rozmowę przeprowadził Krzysztof Jaworski.

