ZCDN

Proste, praktyczne, fascynujące: jak oswoić mikrokontrolery w szkole?

PODCAST jak oswoic mikrokontrolery

W nowym odcinku podcastu „Nasłuch Pedagogiczny” Krzysztof Jaworski rozmawia z Pawłem Zarankiem – nauczycielem informatyki i przedmiotów zawodowych z Goleniowa, pasjonatem technologii, programowania i mikrokontrolerów. Paweł opowiada o swojej drodze – od tworzenia czujnika do uli pszczelich po wprowadzenie innowacji edukacyjnej, która upraszcza pracę z mikrokontrolerami w szkołach.

Innowacja, realizowana w ramach programu Pojutrze 3.0, pomaga nauczycielom i uczniom przełamać lęk przed elektroniką, łącząc programowanie bloczkowe ze światem czujników, matematyki i realnych pomiarów. To pomysł, który sprawia, że mikrokontrolery stają się nowoczesnymi klockami edukacyjnymi – narzędziem do odkrywania, eksperymentowania i uczenia się przez działanie.

Paweł Zaranek dzieli się też praktycznymi przykładami – od projektów ekologicznych po codzienne zastosowania technologii – i zaprasza nauczycieli do współpracy przy testowaniu scenariuszy zajęć stworzonych w ramach projektu.

🔗 Posłuchaj rozmowy i dowiedz się, jak przywrócić mikrokontrolery do życia w szkolnych pracowniach!

Proste, praktyczne, fascynujące: jak oswoić mikrokontrolery w szkole?

Rozmowę przeprowadził Krzysztof Jaworski.

Podobne wpisy:
Perspektywa młodego nauczyciela: jak uczyć historii w XXI wieku?

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Arturem Szparagą, doktorantem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz nauczycielem historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Nasz rozmówca w podcaście dzieli się swoim obserwacjami szkoły z perspektywy młodego nauczyciela. Opowiada o pracy z młodzieżą wkraczającą w dorosłość, o wyzwaniach i szansach wynikających z cyfrowych nawyków uczniów, a także o […]

Młodzież o edukacji: O relacjach i emocjach w edukacji

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” studentki socjologii oraz dr Colette Szczepaniak (ZCDN) rozmawiają o zawodzie nauczyciela zarówno z perspektywy swoich własnych doświadczeń, jak i szerszej perspektywy społeczno-kulturowej. Zastanawiają się nad tym, czy relacja w edukacji jest ważna, jak dzisiejsi studenci wspominają edukację w czasie pandemii oraz o zaufaniu rodziców do nauczycieli. […]

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z […]