ZCDN

Raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Kuratorium Oświaty w Szczecinie w nawiązaniu do komunikatu z dnia 14 stycznia 2025 r. dotyczącego obowiązku sporządzania raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez szkoły publiczne, zespoły szkolne oraz zespoły szkolno-przedszkolne informuję, że w zakresie dostępności cyfrowej w raporcie należy wykazać jedynie:

  • strony internetowe prowadzone przez podmiot publiczny, czyli prowadzone w domenie należącej do tego podmiotu i przez niego kontrolowane;
  • aplikacje mobilne udostępniane przez podmiot publiczny, czyli wszystkie rodzaje oprogramowania, których właścicielem jest ten podmiot.

Więcej informacji w komunikacie ZKO.

Podobne wpisy:
O przeciwdziałaniu przemocy. Blog na Zmianę (odcinek XXVII)

Wyniki badań na temat doświadczania przemocy rówieśniczej przez dzieci i młodzież budzą niepokój. Większość polskich uczniów (aż 79% według badań przytaczanych przez MEN) przynajmniej raz w życiu zetknęła się z jakąś formą przemocy. Część młodych dotknęła przemoc fizyczna, część – psychiczna. Do „tradycyjnych” form przemocy dołączają te z przestrzeni cyfrowej, których zasięg jest o wiele większy, a powszechność i łatwość dostępu do internetu powoduje, że zjawisko to w oczach najmłodszych traktowane jest zbyt często jako coś normalnego lub nieuniknionego.

#OdPodstaw

Wciąż trwa reforma podstaw programowych. Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy organizuje kolejne webinary informujące o proponowanych zmianach oraz zachęca do dzielenia się swoimi uwagami, wątpliwościami i wnioskami.

Edukacja zdrowotna – akcja informacyjna MEN-u

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało materiały zawierające szczegółowe informacje na temat celów i sposobów realizacji nowego przedmiotu – edukacji zdrowotnej.