ZCDN

Seminaria dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy zaprasza nauczycieli przedmiotów przyrodniczych do udziału w stacjonarnych seminariach zatytułowanych „Jak badania międzynarodowe mogą wspierać codzienną pracę nauczyciela?”.

Jeden cykl spotkań to trzy zjazdy po 6 godzin. Dostępne są dwa cykle do wyboru: w październiku w Warszawie i w listopadzie w Białymstoku. Do udziału zaproszeni są nauczyciele biologii, chemii, fizyki i geografii, uczący w klasach 7 i 8 szkoły podstawowej lub w szkole ponadpodstawowej. W ramach seminarium uczestnicy zapoznają się z międzynarodowmi badaniami edukacyjnymi, szczególnie badaniami  poświęconymi umiejętnościom uczniów z zakresu nauk przyrodniczych (TIMSS i PISA). Będą pracować, między innymi, na odtajnionych zadaniach z badania PISA (część przyrodnicza), analizując najczęściej popełniane błędy. Omówione zostaną także metody pracy i sprawdzania poziomu kompetencji oraz sposoby motywowania uczniów (w kontekście przydatności zdobywanej wiedzy i umiejętności).

Cały cykl jest bezpłatny. Planowana jest także publikacja powarsztatowa zawierająca wypracowane przez uczestników praktyki.

Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie IBE-PIB.

Podobne wpisy:
O przeciwdziałaniu przemocy. Blog na Zmianę (odcinek XXVII)

Wyniki badań na temat doświadczania przemocy rówieśniczej przez dzieci i młodzież budzą niepokój. Większość polskich uczniów (aż 79% według badań przytaczanych przez MEN) przynajmniej raz w życiu zetknęła się z jakąś formą przemocy. Część młodych dotknęła przemoc fizyczna, część – psychiczna. Do „tradycyjnych” form przemocy dołączają te z przestrzeni cyfrowej, których zasięg jest o wiele większy, a powszechność i łatwość dostępu do internetu powoduje, że zjawisko to w oczach najmłodszych traktowane jest zbyt często jako coś normalnego lub nieuniknionego.

#OdPodstaw

Wciąż trwa reforma podstaw programowych. Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy organizuje kolejne webinary informujące o proponowanych zmianach oraz zachęca do dzielenia się swoimi uwagami, wątpliwościami i wnioskami.

Edukacja zdrowotna – akcja informacyjna MEN-u

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało materiały zawierające szczegółowe informacje na temat celów i sposobów realizacji nowego przedmiotu – edukacji zdrowotnej.