ZCDN

„Słów cięcie, rżnięcie”, czy systemowa zmiana? Zawężone podstawy programowe z historii, WOS-u i HiT-u.

Warsztaty zostaną podzielone na trzy części. W pierwszej przeprowadzona zostanie analiza postulowanych zmian w podstawach programowych oraz ich korelacja z wybranymi podstawami programowymi i oczekiwaniami egzaminacyjnymi. W drugiej części uczestnicy zaprezentują własne propozycje zmian. Podsumowaniem warsztatów będzie wypracowanie wspólnej propozycji zmian w podstawach programowych.

Warsztaty online: „Słów cięcie, rżnięcie”, czy systemowa zmiana? Zawężone podstawy programowe z historii, WOS-u i HiT-u.
Zakres tematyczny: Podstawy programowe z historii, WOS-u i HiT-u dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych. Uzasadnienie proponowanych zmian zmierzających do ich zawężenia. Wymagania egzaminacyjne dla egzaminu ósmoklasisty oraz wymagania maturalne.
Termin: 26 lutego, godz. 17.30–19.45
Prowadząca: Katarzyna Rembacka
Forma bezpłatna

Link do platformy, na której odbędzie się szkolenie, zostanie rozesłany pocztą e-mail do zainteresowanych osób, które zarejestrują się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/C/51.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.