ZCDN

Uniwersalne projektowanie – publikacje IBE

Instytut Badań Edukacyjnych opublikował na swojej stronie poradnik dla nauczycieli i nauczycielek pod tytułem Projektowanie uniwersalne w edukacji.

Tematyka publikacji dotyczy nie tylko dostosowania przestrzeni szkolnej do różnych potrzeb uczniów i uczennic. Przede wszystkim skupia się na zmianie kultury szkoły, na projektowaniu lekcji i zadań, w których każdy będzie mógł się sprawdzić, mając jednocześnie możliwość wyboru. Paradoksalnie nie musi to się łączyć z dodatkową pracą nauczyciela/nauczycielki. Publikacja krok po kroku przedstawia sposoby realizacji prawa człowieka do szeroko rozumianej dostępności.

Publikacja jest dostępna do pobrania w formacie pdf na stronie IBE.

Podobne wpisy:
O przeciwdziałaniu przemocy. Blog na Zmianę (odcinek XXVII)

Wyniki badań na temat doświadczania przemocy rówieśniczej przez dzieci i młodzież budzą niepokój. Większość polskich uczniów (aż 79% według badań przytaczanych przez MEN) przynajmniej raz w życiu zetknęła się z jakąś formą przemocy. Część młodych dotknęła przemoc fizyczna, część – psychiczna. Do „tradycyjnych” form przemocy dołączają te z przestrzeni cyfrowej, których zasięg jest o wiele większy, a powszechność i łatwość dostępu do internetu powoduje, że zjawisko to w oczach najmłodszych traktowane jest zbyt często jako coś normalnego lub nieuniknionego.

#OdPodstaw

Wciąż trwa reforma podstaw programowych. Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy organizuje kolejne webinary informujące o proponowanych zmianach oraz zachęca do dzielenia się swoimi uwagami, wątpliwościami i wnioskami.

Edukacja zdrowotna – akcja informacyjna MEN-u

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało materiały zawierające szczegółowe informacje na temat celów i sposobów realizacji nowego przedmiotu – edukacji zdrowotnej.