ZCDN

Wyniki Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC

W badaniu mierzono trzy podstawowe kompetencje dorosłych: rozumienie tekstu, rozumowanie matematyczne oraz rozwiązywanie problemów. Najlepiej w badaniu wypadły kraje skandynawskie i Japonia. Polska uplasowała się w grupie krajów o najniższych wynikach. Badanie wyraźnie pokazuje potrzebę inwestowania w edukację dorosłych oraz wsparcia grup o niskich kompetencjach, szczególnie osób starszych i z niższym wykształceniem.

IBE informuje także, że polskie wyniki mogą być niedoszacowane z powodu niskiego poziomu zaangażowania respondentów w rozwiązywanie zadań, czego przejawem było szybkie udzielanie odpowiedzi i częste pomijanie pytań w badaniu umiejętności.

Więcej informacji oraz raport do pobrania znajduje się na stronie IBE.

Podobne wpisy:
Moving Poland

11 i 12 czerwca 2025 roku we Wrocławiu odbyła się pierwsza konferencja z cyklu Moving Poland. Jej ideą jest wzmacnianie roli aktywności fizycznej uczniów. W ramach konferencji zostały zaprezentowane liczne projekty realizowane w województwie dolnośląskim. Do części z nich można się włączyć, część zaś może się stać inspiracją. Projekty adresowane są przede wszystkim do dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów szkół podstawowych.

Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży – nabór koordynatorów szkolnych

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło nabór koordynatorów szkolnych do pilotażowego projektu „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer suport)”. Zgłoszenia przyjmowane są do 29 czerwca 2025 roku.

Oceny z etyki i religii

Ministerstwo Edukacji Narodowej wydało komunikat przypominający, że od tego roku szkolnego oceny z religii i etyki nie wliczają się do średniej. Jednocześnie powinny się znaleźć na świadectwie ucznia.