ZCDN

Wyniki Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC

W badaniu mierzono trzy podstawowe kompetencje dorosłych: rozumienie tekstu, rozumowanie matematyczne oraz rozwiązywanie problemów. Najlepiej w badaniu wypadły kraje skandynawskie i Japonia. Polska uplasowała się w grupie krajów o najniższych wynikach. Badanie wyraźnie pokazuje potrzebę inwestowania w edukację dorosłych oraz wsparcia grup o niskich kompetencjach, szczególnie osób starszych i z niższym wykształceniem.

IBE informuje także, że polskie wyniki mogą być niedoszacowane z powodu niskiego poziomu zaangażowania respondentów w rozwiązywanie zadań, czego przejawem było szybkie udzielanie odpowiedzi i częste pomijanie pytań w badaniu umiejętności.

Więcej informacji oraz raport do pobrania znajduje się na stronie IBE.

Podobne wpisy:
Profil absolwenta szkoły ponadpodstawowej – konsultacje

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy zaprasza nauczycieli szkół ponadpodstawowych (liceów, techników, szkół branżowych I i II stopnia), pełnoletnich uczniów szkół ponadpodstawowych, przedstawicieli środowiska akademickiego oraz przedstawicieli pracodawców do udziału w tworzeniu profilu absolwenta szkoły ponadpodstawowej.

Dobrostan szkolny – warsztaty dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz UNICEF zapraszają nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w szkołach podstawowych do pilotażowego programu warsztatowego pt. „I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE”.

Erasmus+ 2025    

W lutym i marcu 2025 roku upływają terminy składania wniosków projektowych do programu Erasmus+ 2025. Druga część konkursu odbędzie się w październiku.