ZCDN

Wyniki Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC

W badaniu mierzono trzy podstawowe kompetencje dorosłych: rozumienie tekstu, rozumowanie matematyczne oraz rozwiązywanie problemów. Najlepiej w badaniu wypadły kraje skandynawskie i Japonia. Polska uplasowała się w grupie krajów o najniższych wynikach. Badanie wyraźnie pokazuje potrzebę inwestowania w edukację dorosłych oraz wsparcia grup o niskich kompetencjach, szczególnie osób starszych i z niższym wykształceniem.

IBE informuje także, że polskie wyniki mogą być niedoszacowane z powodu niskiego poziomu zaangażowania respondentów w rozwiązywanie zadań, czego przejawem było szybkie udzielanie odpowiedzi i częste pomijanie pytań w badaniu umiejętności.

Więcej informacji oraz raport do pobrania znajduje się na stronie IBE.

Podobne wpisy:
„Terenowa edukacja przyrodnicza dzieci i młodzieży” – szkolenia dla nauczycieli organizowane przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaprasza nauczycieli szkól podstawowych i ponadpodstawowych, bibliotekarzy oraz nauczycieli pracujących w świetlicach na praktyczne bezpłatne dwudniowe szkolenia z edukacji przyrodniczej dzieci i młodzieży w terenie.

Kierunki realizacji polityki oświatowej 2025/2026

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych. Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie […]

Zmiany w prawie dotyczącym nauczycieli

Od 1 września 2025 roku wejdą w życie przyjęte przez Radę Ministrów nowe przepisy dotyczące godzin dostępności zostały. Do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych został także przekazany projekt zmian w Prawie oświatowym.