ZCDN

Wyniki Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC

W badaniu mierzono trzy podstawowe kompetencje dorosłych: rozumienie tekstu, rozumowanie matematyczne oraz rozwiązywanie problemów. Najlepiej w badaniu wypadły kraje skandynawskie i Japonia. Polska uplasowała się w grupie krajów o najniższych wynikach. Badanie wyraźnie pokazuje potrzebę inwestowania w edukację dorosłych oraz wsparcia grup o niskich kompetencjach, szczególnie osób starszych i z niższym wykształceniem.

IBE informuje także, że polskie wyniki mogą być niedoszacowane z powodu niskiego poziomu zaangażowania respondentów w rozwiązywanie zadań, czego przejawem było szybkie udzielanie odpowiedzi i częste pomijanie pytań w badaniu umiejętności.

Więcej informacji oraz raport do pobrania znajduje się na stronie IBE.

Podobne wpisy:
Sieć Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie

Kuratorium Oświaty w Szczecinie zaprasza dyrektorów szkół i placówek, szkolnych koordynatorów sieci oraz przyszłych koordynatorów na szkolenia związane z siecią Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.

Badanie jakości kształcenia i jego uwarunkowań

Kuratorium Oświaty w Szczecinie oraz Instytut Historyczny Uniwersytetu Szczecińskiego zapraszają dyrektorów zachodniopomorskich szkół podstawowych do udziału w badaniu ankietowym, poświęconym jakości kształcenia i jego uwarunkowań w związku z egzaminami ósmoklasistów. Prowadzone na szeroką skalę badanie jest także okazją do świadomego zaprojektowania zmian w szkole.

Edukacja z wojskiem

Trwa nabór do III edycji wspólnego programu Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Obrony Narodowej – „Edukacja z wojskiem”. W związku z dużym zainteresowaniem, rekrutacja została przedłużona do 6 maja 2025 roku.