ZCDN

Zaproszenie na finałowe spotkanie Sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli bibliotekarzy

Drodzy nauczyciele bibliotekarze, z radością zapraszamy na czwarte, finałowe spotkanie Sieci współpracy i samokształcenia, które odbędzie się 2 lipca.

Tematem przewodnim będzie biblioteka jako przestrzeń wspólnego tworzenia – miejsce, w którym dobrostan i działanie idą w parze.

Porozmawiamy o tym, jak zmieniać biblioteczną przestrzeń tak, by naprawdę odpowiadała na potrzeby uczniów i nauczycieli, i jak zapraszać młodych ludzi do współtworzenia tego miejsca razem z nami. Podzielimy się również efektami metamorfozy naszej biblioteki – opowiemy, co zmieniłyśmy, dlaczego i jak to wpłynęło na odbiór tej przestrzeni przez naszych czytelników.

Nie zabraknie też czasu na rozmowy, dzielenie się doświadczeniami i wspólne refleksje nad tym, co udało nam się osiągnąć przez ostatni rok pracy w sieci. To będzie dobry moment, by zebrać inspiracje na kolejne spotkania i po prostu pobyć razem.

Niech to będzie nasze wspólne, inspirujące podsumowanie i okazja do spojrzenia w przyszłość bibliotek szkolnych.

📅 Termin:

2 lipca 2025 (środa), godz. 11.00–13.00.

📍 Forma spotkania:

Hybrydowa – stacjonarnie (siedziba ZCDN-u w Szczecinie, ul. gen. J. Sowińskiego 68) oraz zdalnie (za pośrednictwem platformy e-learningowej).

📌 Zapisy odbywają się przez system obsługi szkoleń ZCDN

Serdecznie zapraszamy!

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.