ZCDN

Fizyka w medycynie – seminarium dla nauczycieli

Polskie Towarzystwo Fizyki Medycznej, Zachodniopomorskie Centrum Onkologiczne oraz Instytut Fizyki Uniwersytetu Szczecińskiego zapraszają do udziału w seminarium „Fizyka w Medycynie”, które odbędzie się 26 maja br. na Wydziale Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (sala 106, ul. Wielkopolska 15 w Szczecinie). Spotkanie skierowane jest do nauczycieli przedmiotów ścisłych i przyrodniczych w szkołach ponadpodstawowych.

Podczas seminarium uczestnicy będą mieli okazję poznać rolę fizyki w rozwoju technologii medycznych, możliwości zatrudnienia dla absolwentów fizyki i fizyki medycznej, a także wezmą udział w dyskusji o stanie fizyki w edukacji. Przedstawione zostaną również szczegóły konkursu na prezentacje dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

Udział w seminarium zostanie potwierdzony certyfikatem.

Zgłoszenia

Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz zgłoszeniowy do 23 maja.

Informacji w sprawie seminarium udziela dr n. med. Karolina Jezierska z Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego – kontakt:

Program seminarium

10.00–10.05 – Otwarcie – Tomasz Denkiewicz

10.05–10.20 – Informacja o konkursie „Fizyka w Medycynie” – Karolina Jezierska

10.20–10.50 – Dyskusja – Mirosław Lewocki (moderator)

10.50–11.10 – Praca dla fizyka – Magdalena Łukowiak

11.10–11.20 – Oferta studiów w Uniwersytecie Szczecińskim (Instytut Fizyki) – Tomasz Denkiewicz

11.20 – Zwiedzanie laboratoriów Instytutu Fizyki Uniwersytetu Szczecińskiego

Podobne wpisy:
O przeciwdziałaniu przemocy. Blog na Zmianę (odcinek XXVII)

Wyniki badań na temat doświadczania przemocy rówieśniczej przez dzieci i młodzież budzą niepokój. Większość polskich uczniów (aż 79% według badań przytaczanych przez MEN) przynajmniej raz w życiu zetknęła się z jakąś formą przemocy. Część młodych dotknęła przemoc fizyczna, część – psychiczna. Do „tradycyjnych” form przemocy dołączają te z przestrzeni cyfrowej, których zasięg jest o wiele większy, a powszechność i łatwość dostępu do internetu powoduje, że zjawisko to w oczach najmłodszych traktowane jest zbyt często jako coś normalnego lub nieuniknionego.

#OdPodstaw

Wciąż trwa reforma podstaw programowych. Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy organizuje kolejne webinary informujące o proponowanych zmianach oraz zachęca do dzielenia się swoimi uwagami, wątpliwościami i wnioskami.

Edukacja zdrowotna – akcja informacyjna MEN-u

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało materiały zawierające szczegółowe informacje na temat celów i sposobów realizacji nowego przedmiotu – edukacji zdrowotnej.