ZCDN

Zmiany w prawie oświatowym – projekt ustawy

29 października 2024 roku rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw przygotowany przez MEN.

Proponowane zmiany dotyczą zasad egzaminów  – np. przedłużenie zasady o konieczności uzyskania minimum 30% punktów z przedmiotu dodatkowego na maturze, wprowadzenie nowej funkcji egzaminatora-weryfikatora (egzaminatora drugiego sprawdzania), kwestii wnoszenia urządzeń monitorujących stan zdrowia zdającego itd., programów nauczania, podręczników, wzmocnienia roli badań edukacyjnych. Dodatkowo, zmiany mają dotyczyć także dostępności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, kwestii oddziałów szkolnych w placówkach leczniczych, uregulowania kwestii systemu teleinformatycznego wspierającego rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz planowanie ich realizacji. Wśród nowych zapisów są również te dotyczące szkolnictwa branżowego, dofinansowania kształcenia młodocianego pracownika oraz kwestie związane z procedurami wprowadzania eksperymentu pedagogicznego.

Więcej informacji znajduje się w komunikacie MEN-u.

Podobne wpisy:
Nauczyciel Roku 2025 – zgłoszenia do 10 września

„Głos Nauczycielski” we współpracy z Ministrem Edukacji ogłosił 23 edycję konkursu „Nauczyciel Roku”. Zgłoszenia można przesyłać do 10 września 2025 r.

Jak uczyć krytycznego myślenia? Materiały dydaktyczne dla nauczycieli   

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy opublikował cyfrową wersję poradnika „Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie”. Znaleźć w nim można definicję i rolę krytycznego myślenia w edukacji oraz zestaw zadań dla różnych przedmiotów.

Profil absolwenta szkoły ponadpodstawowej – kolejny etap

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy cały czas prowadzi prace nad stworzeniem profilu absolwenta szkoły ponadpodstawowej. Wszyscy zainteresowani mogą wziąć udział w konsultacjach kolejnej wersji projektu.