ZCDN

BiblioLAB 2020 – relacja

15 października w siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie odbyły się trzy bezpłatne warsztaty. W sumie zgromadziły one 23 uczestników poddanych reżimowi epidemiologicznemu (zajęcia odbywały się w Bibliotece Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej oraz w sali konferencyjnej im. Anny Radziwiłł).

Anna Rutkowska poprowadziła warsztaty zatytułowane „Dostępność cyfrowa, architektoniczna i kulturalno-informacyjna bibliotek”, podczas których zastanawiano się, jak ułatwić kontakt z biblioteką osobom z deficytami sprawności zmysłów oraz narządów ruchu.

Maria Stafyniak na swoich warsztatach, będących swego rodzaju wprowadzeniem do Porozumienia Bez Przemocy, zwróciła uwagę na empatię jako czynnik niezbędny w kontaktach nacechowanych szacunkiem i wzajemnym zrozumieniem. Uczestnicy szukali wraz z nią przestrzeni dla wspólnych praktyk związanych z tytułem zajęć: „Czego świat dziś potrzebuje to empatia”.

Inną odsłonę tematu empatii mieli okazję poznać uczestnicy warsztatów pod tytułem „Przejdź milę w moich butach”, poprowadzonych przez Marzenę Zasińską-Igłę.

Wszystkie trzy spotkania podążały za hasłem  przewodnim tegorocznej edycji BiblioLABu: „Myśl globalnie, działaj lokalnie – biblioteki po COVID”. Zmuszało ono do zastanowienia się nad tym, jak podnosić wciąż jakość usług bibliotecznych w trudnych czasach, kiedy to narzucony przez okoliczności dystans społeczny komplikuje i tak niełatwe stosunki międzyludzkie.

Podobne wpisy:
Zmiana organizacji pracy ZCDN-u 30 marca

Uprzejmie informujemy, że w czwartek 30 marca Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Biblioteka Pedagogiczna będą otwarte dla interesantów w ograniczonych godzinach (od 11.30 do 14.00 placówka będzie nieczynna), natomiast Oddziały Zamiejscowe w Gryficach i Świnoujściu w tym dniu będą zamknięte.

Relacja z konferencji nauczycielek bibliotekarek z 9 marca 2023 roku w Świnoujściu

Marcowa konferencja była poświęcona podręcznikom z dotacji państwowej, dystrybuowanym w bibliotekach szkolnych. Omówione też zostało zagadnienie przydzielania podręczników dzieciom uchodźców oraz zaopatrywania bibliotek szkolnych w literaturę ukraińskojęzyczną.

Dobry starter – co to jest i dlaczego jest tak ważny?

Zestawienie bibliograficzne sporządzone przez Beatę Filus