ZCDN

Błąd w dydaktyce – nowa publikacja IBE

Instytut Badań Edukacyjnych opublikował książkę „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne” autorstwa Krzysztofa Biedrzyckiego, Marcina M. Chrzanowskiego, E. Barbary Ostrowskiej. Publikacja została oparta na rozwiązaniach zadań w badaniach PISA.

Wykorzystano w niej odtajnione zadania z dwóch dziedzin: rozumienie czytanego tekstu oraz rozumowanie w naukach przyrodniczych. Są to zadania ze wszystkich edycji PISA od 2000 roku. W analizach omówiono sprawdzane umiejętności, a także trudności, na które mogą natrafić uczniowie i które mogą spowodować popełnienie przez nich błędów. W publikacji można także znaleźć teoretyczne rozważania na temat błędu i jego roli w procesie dydaktycznym. Zostały tu również zanalizowane konkretne błędy w zadaniach PISA oraz rozwiązania dydaktyczne w pracy z ich korektą.

Publikacja jest dostępna w wersji do pobrania na stronie IBE

Podobne wpisy:
Szkoła szkole – program pomocy dla uczniów w Syrii

Ministerstwo Edukacji Narodowej objęło patronatem program realizowany przez Caritas Polska „Szkoła szkole”. Zadaniem szkół i przedszkoli, które się do niego zgłoszą, będzie zorganizowanie do 20 maja akcji zbierania funduszy dla szkół w Syrii.

Edukacja obywatelska i zdrowotna – rozporządzenia z podstawami programowymi podpisane

Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej znajdują się podpisane przez ministrę Barbarę Nowacką rozporządzenia dotyczące wprowadzenia nowych przedmiotów – edukacji zdrowotnej i edukacji obywatelskiej. Oba pojawią się w polskiej szkole od września 2025 roku.

„Internet dzieci” – raport

Instytut Cyfrowego Obywatelstwa opublikował pierwszy raport z monitoringu aktywności dzieci i młodzieży w internecie.