ZCDN

Dzieci znają swoje prawa – materiały dla nauczycieli

Stowarzyszenie Inicjatyw Kreatywnych IN-KREA przygotowało innowacyjne materiały dydaktyczne na temat praw dziecka. Filmy animowane o Prawach Dziecka i towarzyszące im scenariusze zajęć dla uczniów i uczennic szkół podstawowych zostały przygotowane wspólnie z dziećmi z jednej z łódzkich szkół podstawowych.

W ramach projektu uczennice i uczniowie wybrali trzy prawa: PRAWO DZIECKA DO ŻYCIA BEZ PRZEMOCY, PRAWO DZIECKA DO WŁASNEGO ZDANIA, PRAWO DZIECKA DO JEDZENIA. Do każdego prawa wymyślili historie i pod kierownictwem animatorów filmowych z Stowarzyszenia IN-KREA wykonali rysunki postaci i dekoracji, które następnie zostały „ożywione”. Dodatkowo zostały przygotowane scenariusze zajęć z wykorzystaniem filmów animowanych i prezentacje multimedialne.

Wszystkie materiały dostępne są na stronie projektu.

Projekt zrealizowało Stowarzyszenie Inicjatyw Kreatywnych IN-KREA w partnerstwie z Terenowym Komitetem Ochrony Praw Dziecka w Łodzi w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG.

Podobne wpisy:
Nauczyciel Roku 2025 – zgłoszenia do 10 września

„Głos Nauczycielski” we współpracy z Ministrem Edukacji ogłosił 23 edycję konkursu „Nauczyciel Roku”. Zgłoszenia można przesyłać do 10 września 2025 r.

Jak uczyć krytycznego myślenia? Materiały dydaktyczne dla nauczycieli   

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy opublikował cyfrową wersję poradnika „Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie”. Znaleźć w nim można definicję i rolę krytycznego myślenia w edukacji oraz zestaw zadań dla różnych przedmiotów.

Profil absolwenta szkoły ponadpodstawowej – kolejny etap

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy cały czas prowadzi prace nad stworzeniem profilu absolwenta szkoły ponadpodstawowej. Wszyscy zainteresowani mogą wziąć udział w konsultacjach kolejnej wersji projektu.