ZCDN

„Generacja V4” – granty dla młodzieży

Już tylko do 30 czerwca można zgłaszać wnioski do drugiej z przewidzianych trzech edycji programu minigrantów „Generacja V4” w 2023 roku na organizację krótkoterminowych wyjazdów młodzieży w wieku 12–30 lat. Inicjatywa promuje wartości demokratyczne, aktywność obywatelską i dialog transgraniczny wśród młodych ludzi.

Program obejmuje współpracę z partnerem z jednego z krajów Grupy Wyszehradzkiej (Czechy, Węgry, Słowacja). Dodatkowo w przedsięwzięciu mogą uczestniczyć bezpośredni sąsiedzi dwóch krajów V4 (Austria, Niemcy i/lub Ukraina). Każdy zgłoszony projekt powinien obejmować krótkie wizyty w kraju partnera (tzw. wizyty transgraniczne) oraz wspólne wydarzenie, w którym uczestniczą wszystkie strony. Maksymalny budżet projektu wynosi 10 000 euro, a maksymalny czas realizacji projektu to 6 miesięcy. Inicjatywa jest skierowana między innymi do szkół, stowarzyszeń sportowych, młodzieżowych organizacji społeczeństwa obywatelskiego.

Więcej informacji w komunikacie MEiN-u.

Podobne wpisy:
O przeciwdziałaniu przemocy. Blog na Zmianę (odcinek XXVII)

Wyniki badań na temat doświadczania przemocy rówieśniczej przez dzieci i młodzież budzą niepokój. Większość polskich uczniów (aż 79% według badań przytaczanych przez MEN) przynajmniej raz w życiu zetknęła się z jakąś formą przemocy. Część młodych dotknęła przemoc fizyczna, część – psychiczna. Do „tradycyjnych” form przemocy dołączają te z przestrzeni cyfrowej, których zasięg jest o wiele większy, a powszechność i łatwość dostępu do internetu powoduje, że zjawisko to w oczach najmłodszych traktowane jest zbyt często jako coś normalnego lub nieuniknionego.

#OdPodstaw

Wciąż trwa reforma podstaw programowych. Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy organizuje kolejne webinary informujące o proponowanych zmianach oraz zachęca do dzielenia się swoimi uwagami, wątpliwościami i wnioskami.

Edukacja zdrowotna – akcja informacyjna MEN-u

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało materiały zawierające szczegółowe informacje na temat celów i sposobów realizacji nowego przedmiotu – edukacji zdrowotnej.