ZCDN

Informacja dla pracowników szkolnictwa branżowego

Prognoza zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego ma na celu wspomaganie celowego i adekwatnego kształcenia zawodowego, a tym samym przyczynianie się do przeciwdziałania bezrobociu wśród absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe. Została podzielona na część krajową i wojewódzką. Na liście znalazły się 33 zawody, w stosunku do których przewidywany jest wzrost zapotrzebowania na pracowników. Publikowana przez MEiN prognoza owocuje zwiększeniem subwencji oświatowej dla wskazanych zawodów w roku szkolnym 2023/2024.

Zachęcamy do zapoznania się z obwieszczeniem MEiN-u.

Minister podpisał również rozporządzenie wprowadzające do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego dziewięć nowych zawodów. Ma to być odpowiedź na zapotrzebowanie rynku pracy. Są to: administrator produkcji filmowej i telewizyjnej, technik animacji filmowej, technik aranżacji wnętrz, operator maszyn i urządzeń w gospodarce odpadami, pracownik pomocniczy w gospodarce odpadami, technik gospodarki odpadami, operator maszyn i urządzeń przemysłu drzewnego, technik przemysłu drzewnego, animator rynku książki.

Więcej informacji oraz akt rozporządzenia na stronie MEiN-u.

Podobne wpisy:
Edukacja obywatelska i zdrowotna – rozporządzenia z podstawami programowymi podpisane

Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej znajdują się podpisane przez ministrę Barbarę Nowacką rozporządzenia dotyczące wprowadzenia nowych przedmiotów – edukacji zdrowotnej i edukacji obywatelskiej. Oba pojawią się w polskiej szkole od września 2025 roku.

„Internet dzieci” – raport

Instytut Cyfrowego Obywatelstwa opublikował pierwszy raport z monitoringu aktywności dzieci i młodzieży w internecie.

Profil absolwenta szkoły ponadpodstawowej – konsultacje

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy zaprasza nauczycieli szkół ponadpodstawowych (liceów, techników, szkół branżowych I i II stopnia), pełnoletnich uczniów szkół ponadpodstawowych, przedstawicieli środowiska akademickiego oraz przedstawicieli pracodawców do udziału w tworzeniu profilu absolwenta szkoły ponadpodstawowej.