ZCDN

Informacja dla pracowników szkolnictwa branżowego

Prognoza zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego ma na celu wspomaganie celowego i adekwatnego kształcenia zawodowego, a tym samym przyczynianie się do przeciwdziałania bezrobociu wśród absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe. Została podzielona na część krajową i wojewódzką. Na liście znalazły się 33 zawody, w stosunku do których przewidywany jest wzrost zapotrzebowania na pracowników. Publikowana przez MEiN prognoza owocuje zwiększeniem subwencji oświatowej dla wskazanych zawodów w roku szkolnym 2023/2024.

Zachęcamy do zapoznania się z obwieszczeniem MEiN-u.

Minister podpisał również rozporządzenie wprowadzające do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego dziewięć nowych zawodów. Ma to być odpowiedź na zapotrzebowanie rynku pracy. Są to: administrator produkcji filmowej i telewizyjnej, technik animacji filmowej, technik aranżacji wnętrz, operator maszyn i urządzeń w gospodarce odpadami, pracownik pomocniczy w gospodarce odpadami, technik gospodarki odpadami, operator maszyn i urządzeń przemysłu drzewnego, technik przemysłu drzewnego, animator rynku książki.

Więcej informacji oraz akt rozporządzenia na stronie MEiN-u.

Podobne wpisy:
Nauczyciel Roku 2025 – zgłoszenia do 10 września

„Głos Nauczycielski” we współpracy z Ministrem Edukacji ogłosił 23 edycję konkursu „Nauczyciel Roku”. Zgłoszenia można przesyłać do 10 września 2025 r.

Jak uczyć krytycznego myślenia? Materiały dydaktyczne dla nauczycieli   

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy opublikował cyfrową wersję poradnika „Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie”. Znaleźć w nim można definicję i rolę krytycznego myślenia w edukacji oraz zestaw zadań dla różnych przedmiotów.

Profil absolwenta szkoły ponadpodstawowej – kolejny etap

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy cały czas prowadzi prace nad stworzeniem profilu absolwenta szkoły ponadpodstawowej. Wszyscy zainteresowani mogą wziąć udział w konsultacjach kolejnej wersji projektu.