ZCDN

Jak uczyć (się) bez ocen? Rozmowa z Anną Tymoczko

NN odc 12 b

W kolejnym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gościmy Annę Tymoczko, dyrektorkę Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Mrzygłodzie. Rozmowa toczy się wokół koncepcji „szkoły bez ocen” i problematyki oceniania w powszechnej edukacji. Czy można uczyć (się) i nie oceniać? Jak wprowadzić zasady „szkoły bez ocen” do placówki publicznej? Czy uczniowie i rodzice łatwo akceptują brak ocen cyfrowych, ale też inne alternatywne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze?

Dwunasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny na stronie zcdn.edu.pl oraz w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u).

Anna Tymoczko

Dyrektorka Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Mrzygłodzie, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i plastyki. Oświata to jej pasja oraz powołanie. Przepełniona harcerskimi ideałami: wartościami i wolnością. Pasjonatka podróży i sztuki, próbuje swoich sił w malarstwie ekspresyjnym. Od 40 lat nauczycielka, od 18 lat dyrektorka. Inspiruje się między innymi myślą Kena Robinsona; stara się realizować wizję lepszej edukacji na miarę wyzwań współczesnego świata. Szkoła, którą kieruje, położona jest w malowniczej dolinie Sanu, na północ od Sanoka. To pierwsza na Podkarpaciu szkoła bez ocen cyfrowych i bez dzwonków.

Fot. archiwum Anny Tymoczko.

Podobne wpisy:
Więcej niż Konkurs – Społeczność i Wymiana Doświadczeń w WorldSkills

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” Janusz Perucki – absolwent Zespołu Szkół nr 6 im. Mikołaja Reja w Szczecinie, reprezentant Polski i laureat medali doskonałości na EuroSkills 2023 w Gdańsku oraz WorldSkills 2024 w Lyonie w dziedzinie: gotowanie – opowiada o swojej drodze do sukcesu, o tym, czym są konkursy WorldSkills i jakie korzyści przynoszą młodym ludziom.

O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Dlaczego (nie) trzeba czytać Mickiewicza?

Do pierwszego odcinka cyklu „(Nie)pokoju nauczycielskiego” w nowym roku szkolnym redaktor Sławomir Iwasiów zaprosił Martę Jankowską, polonistkę ze Szkoły Podstawowej nr 49 im. ks. Bronisława Komorowskiego w Gdańsku. Rozmowa toczy się wokół: problemów współczesnej dydaktyki polonistycznej, metodyki nauczania, relacji mediów cyfrowych i tradycyjnie pojmowanej edukacji szkolnej, a także pozazawodowych pasji, które pomagają w codziennej pracy […]