ZCDN

Jak uczyć (się) bez ocen? Rozmowa z Anną Tymoczko

NN odc 12 b

W kolejnym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gościmy Annę Tymoczko, dyrektorkę Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Mrzygłodzie. Rozmowa toczy się wokół koncepcji „szkoły bez ocen” i problematyki oceniania w powszechnej edukacji. Czy można uczyć (się) i nie oceniać? Jak wprowadzić zasady „szkoły bez ocen” do placówki publicznej? Czy uczniowie i rodzice łatwo akceptują brak ocen cyfrowych, ale też inne alternatywne rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze?

Dwunasty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny na stronie zcdn.edu.pl oraz w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u).

Anna Tymoczko

Dyrektorka Szkoły Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły w Mrzygłodzie, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i plastyki. Oświata to jej pasja oraz powołanie. Przepełniona harcerskimi ideałami: wartościami i wolnością. Pasjonatka podróży i sztuki, próbuje swoich sił w malarstwie ekspresyjnym. Od 40 lat nauczycielka, od 18 lat dyrektorka. Inspiruje się między innymi myślą Kena Robinsona; stara się realizować wizję lepszej edukacji na miarę wyzwań współczesnego świata. Szkoła, którą kieruje, położona jest w malowniczej dolinie Sanu, na północ od Sanoka. To pierwsza na Podkarpaciu szkoła bez ocen cyfrowych i bez dzwonków.

Fot. archiwum Anny Tymoczko.

Podobne wpisy:
O współpracy szkół technicznych i branżowych. Rozmowa z Barbarą Halską

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Barbarą Halską, która dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z zakresu kształcenia zawodowego i realizacji projektów angażujących placówki oświatowe i partnerów zewnętrznych. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie osobom związanym z kształceniem na poziomie ponadpodstawowym oraz branżowym i technicznym. 

Szkoła bez ocen

W najnowszym odcinku „Nasłuchu Pedagogicznego” do rozmowy zaprosiliśmy Magdalenę Bujakowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie, która opowiedziała o swoich doświadczeniach w pracy bez stopni i przedstawiła przykłady dobrej praktyki. Zwróciła szczególną uwagę na aktywny proces uczenia się dzieci, pracę blokami, które pozwalają na łączenie różnych dziedzin życia, ułatwiając uczenie się. Podcast nagrany został […]

Kto (nie) potrzebuje szkół prywatnych?

W nowym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości dr Przemysław Rojek, nauczyciel języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym Zakonu Pijarów im. ks. Stanisława Konarskiego w Krakowie, prywatnej szkole z ponadstuletnią tradycją kształcenia młodzieży. Główny wątek rozmowy orbituje wokół pytań: czy w Polsce potrzebujemy szkół prywatnych i czym różnią się one od szkół publicznych? Bohater tego odcinka mówi także […]