ZCDN

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło następujące podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026.

  1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
  2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
  3. Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
  4. Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.
  5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
  6. Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców. Wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
  7. Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii. Nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
  8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026 

Podobne wpisy:
Nowe zasady oceniania pracy nauczycieli

W Dzienniku Ustaw została opublikowana nowelizacja rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli.

Konkurs Filmowy „#RakOut”         

Zachodniopomorskie Centrum Onkologii oraz Zachodniopomorski Kurator Oświaty zapraszają uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w konkursie filmowym „#RakOut”.

Klub dyrektora. (Cyber)przemoc wobec nauczycieli

W jaki sposób dyrektor powinien zareagować w przypadku (cyber)przemocy wobec nauczyciela? Jakie kroki prawne powinny zostać podjęte? Między innymi na te pytania postara się odpowiedzieć Sebastian Płachecki, radca prawny. Podczas spotkania zapewniona będzie także przestrzeń do przeprowadzenia indywidulanych rozmów oraz wymiany doświadczeń.