ZCDN

Konkurs dla młodzieży „Konstruktorzy Marzeń 2024”

Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2024

Lubicie tworzyć modele pojazdów lub maszyn latających? Mieliście okazję zbudować samochód napędzany kauczukową gumką albo latawiec skrzynkowy?  Centrum Nauki Kopernik zaprasza wszystkich pasjonatów prostych i trochę bardziej złożonych modeli jeżdżących lub latających, którzy są nauczycielami klas V–VIII szkoły podstawowej i klas I–IV ponadpodstawowych, wraz z młodzieżą do udziału w tegorocznej edycji konkursu „Konstruktorzy Marzeń”.

Zachęcamy nie tylko nauczycieli prowadzących szkolne zajęcia z techniki, plastyki czy w obszarze STEAM, ale też opiekunów zajęć modelarskich i projektowych w duchu „Zrób to sam” (DIY) w domach kultury i świetlicach środowiskowych, gdzie młodzi majsterkowicze i pasjonaci projektowania mogą tworzyć różne konstrukcje jeżdżące lub latające (by „dodać” im zadanie do wykonania, np. pomiar hałasu lub inne działanie z zakresu ochrony środowiska).

Celem konkursu jest promowanie wśród uczniów zainteresowania technologiami inżynierskimi poprzez realizację mechanicznych konstrukcji, rozwój kompetencji STEAM (science, technology, engineering, art, mathematics) oraz umiejętności dzieci i młodzieży związanych z pracą projektową (zaplanowanie procesów, zadań, współpraca w zespole) i popularyzację wiedzy dotyczącej ochrony środowiska.

Termin wysyłania zgłoszeń do konkursu – 30 kwietnia 2024.

Regulamin i formularz konkursowy: https://www.kopernik.org.pl/edukacja/konstruktorzy-marzen

Obserwuj FB: https://www.facebook.com/events/1491925545038816

Podobne wpisy:
„Terenowa edukacja przyrodnicza dzieci i młodzieży” – szkolenia dla nauczycieli organizowane przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaprasza nauczycieli szkól podstawowych i ponadpodstawowych, bibliotekarzy oraz nauczycieli pracujących w świetlicach na praktyczne bezpłatne dwudniowe szkolenia z edukacji przyrodniczej dzieci i młodzieży w terenie.

Kierunki realizacji polityki oświatowej 2025/2026

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych. Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie […]

Zmiany w prawie dotyczącym nauczycieli

Od 1 września 2025 roku wejdą w życie przyjęte przez Radę Ministrów nowe przepisy dotyczące godzin dostępności zostały. Do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych został także przekazany projekt zmian w Prawie oświatowym.