ZCDN

Konkurs dla młodzieży „Konstruktorzy Marzeń 2024”

Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2024

Lubicie tworzyć modele pojazdów lub maszyn latających? Mieliście okazję zbudować samochód napędzany kauczukową gumką albo latawiec skrzynkowy?  Centrum Nauki Kopernik zaprasza wszystkich pasjonatów prostych i trochę bardziej złożonych modeli jeżdżących lub latających, którzy są nauczycielami klas V–VIII szkoły podstawowej i klas I–IV ponadpodstawowych, wraz z młodzieżą do udziału w tegorocznej edycji konkursu „Konstruktorzy Marzeń”.

Zachęcamy nie tylko nauczycieli prowadzących szkolne zajęcia z techniki, plastyki czy w obszarze STEAM, ale też opiekunów zajęć modelarskich i projektowych w duchu „Zrób to sam” (DIY) w domach kultury i świetlicach środowiskowych, gdzie młodzi majsterkowicze i pasjonaci projektowania mogą tworzyć różne konstrukcje jeżdżące lub latające (by „dodać” im zadanie do wykonania, np. pomiar hałasu lub inne działanie z zakresu ochrony środowiska).

Celem konkursu jest promowanie wśród uczniów zainteresowania technologiami inżynierskimi poprzez realizację mechanicznych konstrukcji, rozwój kompetencji STEAM (science, technology, engineering, art, mathematics) oraz umiejętności dzieci i młodzieży związanych z pracą projektową (zaplanowanie procesów, zadań, współpraca w zespole) i popularyzację wiedzy dotyczącej ochrony środowiska.

Termin wysyłania zgłoszeń do konkursu – 30 kwietnia 2024.

Regulamin i formularz konkursowy: https://www.kopernik.org.pl/edukacja/konstruktorzy-marzen

Obserwuj FB: https://www.facebook.com/events/1491925545038816

Podobne wpisy:
Nauczyciel Roku 2025 – zgłoszenia do 10 września

„Głos Nauczycielski” we współpracy z Ministrem Edukacji ogłosił 23 edycję konkursu „Nauczyciel Roku”. Zgłoszenia można przesyłać do 10 września 2025 r.

Jak uczyć krytycznego myślenia? Materiały dydaktyczne dla nauczycieli   

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy opublikował cyfrową wersję poradnika „Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie”. Znaleźć w nim można definicję i rolę krytycznego myślenia w edukacji oraz zestaw zadań dla różnych przedmiotów.

Profil absolwenta szkoły ponadpodstawowej – kolejny etap

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy cały czas prowadzi prace nad stworzeniem profilu absolwenta szkoły ponadpodstawowej. Wszyscy zainteresowani mogą wziąć udział w konsultacjach kolejnej wersji projektu.