Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z orzeczeniami o niepełnosprawności.
Dr Kalina Kukiełko
Socjolog, kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych; reprezentuje Instytut Socjologii Uniwersytetu Szczecińskiego. Entuzjastka i propagatorka teorii mediów Marshalla McLuhana i fotografii Rity Leistner. Visiting Scholar na Concordia University of Edmonton (2019 i 2022), Robarts Centre of Canadian Studies (2023) w Kanadzie oraz Parsons New School w Nowym Jorku (2024). Naukowo i prywatnie interesuje się społecznym kontekstem niepełnosprawności, Fashion Studies i modą adaptacyjną (odzieżą i dodatkami dla osób z różnymi niepełnosprawnościami). Zajmuje się również storytellingiem, a zwłaszcza storytellingiem tekstylnym i komunikacyjną funkcją ubrań. Trener i tutor. Zaangażowana w działalność społeczną i wolontariacką. Członkini Stowarzyszenia POLITES w Szczecinie.
Rozmowę przeprowadziła dr Colette Szczepaniak.
O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi