ZCDN

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

nasluch baner 002

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z orzeczeniami o niepełnosprawności.

Dr Kalina Kukiełko

Socjolog, kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych; reprezentuje Instytut Socjologii Uniwersytetu Szczecińskiego. Entuzjastka i propagatorka teorii mediów Marshalla McLuhana i fotografii Rity Leistner. Visiting Scholar na Concordia University of Edmonton (2019 i 2022), Robarts Centre of Canadian Studies (2023) w Kanadzie oraz Parsons New School w Nowym Jorku (2024). Naukowo i prywatnie interesuje się społecznym kontekstem niepełnosprawności, Fashion Studies i modą adaptacyjną (odzieżą i dodatkami dla osób z różnymi niepełnosprawnościami). Zajmuje się również storytellingiem, a zwłaszcza storytellingiem tekstylnym i komunikacyjną funkcją ubrań. Trener i tutor. Zaangażowana w działalność społeczną i wolontariacką. Członkini Stowarzyszenia POLITES w Szczecinie.

Rozmowę przeprowadziła dr Colette Szczepaniak.

O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Podobne wpisy:
Perspektywa młodego nauczyciela: jak uczyć historii w XXI wieku?

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Arturem Szparagą, doktorantem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz nauczycielem historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Nasz rozmówca w podcaście dzieli się swoim obserwacjami szkoły z perspektywy młodego nauczyciela. Opowiada o pracy z młodzieżą wkraczającą w dorosłość, o wyzwaniach i szansach wynikających z cyfrowych nawyków uczniów, a także o […]

Młodzież o edukacji: O relacjach i emocjach w edukacji

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” studentki socjologii oraz dr Colette Szczepaniak (ZCDN) rozmawiają o zawodzie nauczyciela zarówno z perspektywy swoich własnych doświadczeń, jak i szerszej perspektywy społeczno-kulturowej. Zastanawiają się nad tym, czy relacja w edukacji jest ważna, jak dzisiejsi studenci wspominają edukację w czasie pandemii oraz o zaufaniu rodziców do nauczycieli. […]

(Nie)pokój nauczycielski: Jacy będą nauczyciele przyszłości?  

Gościnią kolejnego odcinka „(Nie)pokoju nauczycielskiego” jest Katarzyna Nabrdalik, prezeska fundacji Teach for Poland. Temat rozmowy dotyczy wizji dzisiejszego systemu edukacji i kierunku, w którym może prowadzić zmiana. Ważnym jej elementem jest omówienie raportu stworzonego z inicjatywy Teach for Poland „Nauczyciel_ka 2040”. Rozmowę prowadzi – wyjątkowo – dr Zofia Fenrych. W podcaście mowa jest o fundacji […]