ZCDN

Nasłuch pedagogiczny. Sztuczna inteligencja – szansa czy zagrożenie?

32

Zapraszamy do wysłuchania odcinka podcastu „Nasłuch pedagogiczny”, w którym rozmawiamy ze Sławomirem Wernikowskim, nauczycielem akademickim Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.

W kręgu szerokich zainteresowań naszego gościa znajduje się sztuczna inteligencja (AI). W czasie rozmowy staramy się ukazać, co się kryje pod tym pojęciem. Sprawdzamy, jakie szanse i zagrożenia wiążą się z jej obecnością w codziennym życiu. Szukamy obszarów kompetencji, które warto rozwijać w dobie AI, oraz wskazówek do przemodelowania procesu uczenia (się). Najważniejsze jednak, że pomimo bardzo zaawansowanej technologii, naszą uwagę kierujemy na człowieka. Nasz rozmówca nie skąpi anegdot i doświadczeń, którymi dzieli się w czasie rozmowy.

Rozmowę poprowadził Krzysztof Jaworski – nauczyciel konsultant ds. podnoszenia kompetencji cyfrowych kadry zarządzającej i nauczycieli.

Podobne wpisy:
Perspektywa młodego nauczyciela: jak uczyć historii w XXI wieku?

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Arturem Szparagą, doktorantem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz nauczycielem historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Nasz rozmówca w podcaście dzieli się swoim obserwacjami szkoły z perspektywy młodego nauczyciela. Opowiada o pracy z młodzieżą wkraczającą w dorosłość, o wyzwaniach i szansach wynikających z cyfrowych nawyków uczniów, a także o […]

Młodzież o edukacji: O relacjach i emocjach w edukacji

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” studentki socjologii oraz dr Colette Szczepaniak (ZCDN) rozmawiają o zawodzie nauczyciela zarówno z perspektywy swoich własnych doświadczeń, jak i szerszej perspektywy społeczno-kulturowej. Zastanawiają się nad tym, czy relacja w edukacji jest ważna, jak dzisiejsi studenci wspominają edukację w czasie pandemii oraz o zaufaniu rodziców do nauczycieli. […]

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z […]