ZCDN

Podcast „Nasłuch Pedagogiczny”. Odcinek XX. O bibliotece, książce i czytaniu

Temat rozmowy majowego odcinka „Nasłuchu Pedagogicznego” rezonuje z Ogólnopolskim Tygodniem Bibliotek, który corocznie obchodzony jest właśnie w tym miesiącu. Naszym gościem nie mógł być zatem nikt inny, jak tylko „Pan od Książek”, czyli dr Krzysztof Lichtblau. Pretekstem do rozmowy jest książka wybrana przez gościa – jako jedna z najważniejszych w jego czytelniczej biografii, czyli Droga Cormaca McCarthy’ego.

Rozmowę przeprowadziła Anna Godzińska

Krzysztof Lichtblau
Materiały: wSzczecinie.pl

Krzysztof Lichtblau – krytyk literacki i komiksowy, doktor nauk humanistycznych. Od 2018 roku prowadzi własne wydawnictwo (Wydawnictwo Granda). Jest redaktorem „Zeszytów komiksowych” i autorem tekstów krytycznych i naukowych m.in. w „Blizie”, „Fabulariach”, „Midraszu”, „Pograniczach”, „Tyglu Kultury” i w tomach zbiorowych. Na portalu wSzczecinie.pl prowadzi autorski cykl rozmów „Pan od książek” poświęconych literaturze na Pomorzu Zachodnim, a od tego roku współprowadzi na YouTubie „Kanał Książkowy”.

Podobne wpisy:
Perspektywa młodego nauczyciela: jak uczyć historii w XXI wieku?

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Arturem Szparagą, doktorantem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz nauczycielem historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Nasz rozmówca w podcaście dzieli się swoim obserwacjami szkoły z perspektywy młodego nauczyciela. Opowiada o pracy z młodzieżą wkraczającą w dorosłość, o wyzwaniach i szansach wynikających z cyfrowych nawyków uczniów, a także o […]

Młodzież o edukacji: O relacjach i emocjach w edukacji

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” studentki socjologii oraz dr Colette Szczepaniak (ZCDN) rozmawiają o zawodzie nauczyciela zarówno z perspektywy swoich własnych doświadczeń, jak i szerszej perspektywy społeczno-kulturowej. Zastanawiają się nad tym, czy relacja w edukacji jest ważna, jak dzisiejsi studenci wspominają edukację w czasie pandemii oraz o zaufaniu rodziców do nauczycieli. […]

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z […]