ZCDN

Prace domowe. Analiza Instytutu Badań Edukacyjnych

W związku z dyskusją publiczną na temat prac domowych i decyzji MEN-u w tym względzie, Instytut Badań Edukacyjnych opublikował analizę międzynarodowych badań. Jest to pierwsza analiza w ramach projektu IBE.

W opracowaniu zostały wzięte pod uwagę m.in. informacje z międzynarodowych badań PIRLS, TIMSS i PISA. Zostały poruszone poniższe zagadnienia:

  • czas poświęcany na prace domowe i częstotliwość ich zadawania;
  • opinie rodziców na temat prac domowych;
  • zależności między pracami domowymi a osiągnięciami uczniów;
  • kwestie wpływające na efektywność prac domowych.

Publikacja jest dostępna na stronie Instytutu.

Podobne wpisy:
Współczesna szkoła i absolwent przyszłości – konferencja     

Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej zapraszają do udziału w konferencji „Współczesna szkoła i absolwent przyszłości: efekty konsultacji społecznych oraz dalsze kroki”.

Szkoła międzypokoleniowa – projekt

Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, minister ds. polityki senioralnej i Państwowy Instytut Badawczy NASK zapraszają uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej i uczniów szkół ponadpodstawowych do projektu „Szkoła międzypokoleniowa”.

Otwórz drzwi do Europy

Regionalny Punkt Informacyjny FRSE zaprasza na spotkanie informacyjne dotyczące możliwości finansowania i uzyskania merytorycznego wsparcie na realizację projektów mobilności w szkole.