ZCDN

Młodzież o Edukacji – Debata oksfordzka o sztucznej inteligencji z perspektywy drużyny opozycji

baner mlodzie o edukacji

Nowy cykl powstał z potrzeby usłyszenia głosu młodych ludzi w ważnej sprawie, jaką jest edukacja. Dzieci i młodzież często są pomijani w dyskusjach dotyczących zmian, jakie współcześnie niezwykle dynamicznie zachodzą w świecie, a tym samym w sposób istotny wpływają na to, jak (się) uczymy i rozwijamy. Chcemy razem spojrzeć na szkołę, przedszkole czy uczelnię wyższą oczami młodych, by dostrzec trudności, ale także odkryć szansę na przygodę, jaką można przeżyć dzięki edukacji. Wsłuchanie się w ich doświadczenia może nas wiele nauczyć i umożliwić wspólne tworzenie przestrzeni, gdzie będziemy rozwijać kompetencje i czerpać wartość z nauki przez całe życie. Cieszmy się podróżą po ścieżkach edukacji przez pryzmat młodzieńczego spojrzenia!

W pierwszym odcinku nowego podcastu omówimy udział w debacie oksfordzkiej dotyczącej sztucznej inteligencji z perspektywy drużyny opozycji.

Naszymi rozmówcami byli Uczniowie IV LO im. Bolesława Prusa w Szczecinie: Emil Maj, Michał Kusiak, Ksawery Ledóchowski oraz Wojciech Rusinek, a także ich opiekunka, nauczycielka języka polskiego z IV LO, p. Izabela Bembenek-Kloc.

Rozmowę poprowadził Krzysztof Jaworski (ZCDN).


Podobne wpisy:
Perspektywa młodego nauczyciela: jak uczyć historii w XXI wieku?

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Arturem Szparagą, doktorantem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz nauczycielem historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie. Nasz rozmówca w podcaście dzieli się swoim obserwacjami szkoły z perspektywy młodego nauczyciela. Opowiada o pracy z młodzieżą wkraczającą w dorosłość, o wyzwaniach i szansach wynikających z cyfrowych nawyków uczniów, a także o […]

Młodzież o edukacji: O relacjach i emocjach w edukacji

W tym odcinku podcastu z cyklu „Młodzież o edukacji” studentki socjologii oraz dr Colette Szczepaniak (ZCDN) rozmawiają o zawodzie nauczyciela zarówno z perspektywy swoich własnych doświadczeń, jak i szerszej perspektywy społeczno-kulturowej. Zastanawiają się nad tym, czy relacja w edukacji jest ważna, jak dzisiejsi studenci wspominają edukację w czasie pandemii oraz o zaufaniu rodziców do nauczycieli. […]

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z […]