ZCDN

Spotkania w drodze, czyli pociąg do polskiego

W związku z coraz większą liczbą ukraińskich dzieci i młodzieży przybywających do Polski i rozpoczynających naukę w szkołach, proponujemy Państwu cykl scenariuszy lekcji „Spotkania w drodze, czyli pociąg do polskiego”, autorstwa Ewy Piechoty, nauczycielki z V Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Asnyka pod patronatem PUM w Szczecinie, ze wstępem Marty Kosteckiej – nauczycielki konsultantki ds. nauczania języka polskiego. Scenariusze można wykorzystywać nie tylko do nauczania języka polskiego, ale także jako inspiracje w integracji zespołu klasowego.

Zachęcamy także Państwa do dzielenia się wypracowanymi materiałami w tym obszarze. Scenariusze do pracy z uczniami ukraińskimi prosimy przesyłać na adres: agodzinska@zcdn.edu.pl.

Scenariusze zajęć:

Podobne wpisy:
Nagranie z konferencji „Zgodziłem się wejść w pustkę tą straszliwą bramą”. Doświadczenie emigracyjne Gombrowicza, Miłosza, Wańkowicza i Hłaski

Zapraszamy do obejrzenia nagrań z konferencji poświęconej patronom roku 2024, której celem było przybliżenie biografii i twórczości Witolda Gombrowicza, Czesława Miłosza, Marka Hłaski i Melchiora Wańkowicza oraz zapoznanie się z prezentacjami towarzyszącymi wystąpieniom. Przyjęta perspektywa skoncentrowana była na wskazaniu emigracji jako doświadczenia uniwersalnego, a także ważnego etapu w życiu przedstawianych twórców. Nagranie składa się z pięciu referatów wygłoszonych przez nauczycielki konsultantki z Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Konferencja odbyła się pod patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Świat między wojnami – praca z tekstami źródłowymi

Opracowanie: Wiktoria Knap, nauczycielka konsultantka ds. nauczania historii