Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki Mojej historii kobiet, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?
Ze względu na wagę analizowanego problemu chcielibyśmy się przyjrzeć zjawisku (nie)obecności herstorii oraz opracować poświęcone mu konspekty zajęć. Z tego powodu zapraszamy nauczycielki i nauczycieli przedmiotów humanistycznych zainteresowanych zagadnieniem do utworzenia sieci współpracy i samokształcenia. Spotkania stworzą możliwość wypracowania autorskich, praktycznych rozwiązań edukacyjnych, możliwych do zastosowania na lekcjach.
Zagubione, przywrócone? Herstorie w teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia
Trenerka: dr Katarzyna Rembacka
Termin pierwszego spotkania: 20 stycznia, godz. 18.00–19.30
Osoby zainteresowane uczestnictwem w Sieci prosimy o rejestrację.