ZCDN

Czy książka przetrwa jako ideał kulturowy? (Cykl materiałów „Humanistycznie”. Część V)

HUMANISTYCZNIE. 1Piąty z cyklu webinarów „Humanistycznie” Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, poświęcony prognozom dotyczącym przyszłości książek i literatury, przygotowała Małgorzata Pawłowska.

Dla wielu z nas literatura wciąż nierozerwalnie wiąże się z książką drukowaną, postrzeganą jako symbol trwałości i nośnik najważniejszych treści kulturowych. Wychowani w rzeczywistości analogowej, darzymy książkę papierową szczególnym szacunkiem, co sprawia, że z niepokojem przyglądamy się przemianom, jakie niesie ze sobą rozwój technologii cyfrowej.

Czy jesteśmy w stanie wyobrazić sobie, jak będzie wyglądać kultura czytelnicza za kilka dekad? Jak wizje przyszłości literatury, formułowane przez autorytety naukowe i artystyczne, wpływają na naszą współczesność? Jakie nadzieje i obawy się w nich ujawniają?

Webinar Czy książka przetrwa jako ideał kulturowy? to przestrzeń do wspólnego zastanowienia się nad tym, jak pod wpływem technologii zmieniła się pozycja literatury. Serdecznie zapraszamy do jego wysłuchania.

Czy książka przetrwa jako ideał kulturowy?

Podobne wpisy:
Zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń kandydatów do tytułu „Ambasadora ZCDN-u”

Zapraszamy mieszkańców województwa zachodniopomorskiego, instytucje publiczne, organizacje pożytku publicznego oraz związki i stowarzyszenia twórcze i zawodowe do nadsyłania zgłoszeń kandydatów do tytułu „Ambasadora ZCDN-u”.

Szczecin opis(yw)any. Miasto w kronikach, wspomnieniach, literaturze

W przeddzień obchodów 80. rocznicy przyłączenia Ziem Zachodnich i Północnych do Polski ukazała się publikacja ZCDN-u „Szczecin opis(yw)any. Miasto w kronikach, wspomnieniach, literaturze” pod redakcją Katarzyny Rembackiej. Na książkę składa się jedenaście artykułów, z których każdy prezentuje miasto jako przestrzeń życia, działania i refleksji osób w nim mieszkających w różnych epokach historycznych. Tom został przygotowany przez grono osób związanych z różnymi ośrodkami kulturalnymi i naukowymi Szczecina, w tym z Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Zachęcamy do lektury!

Nasłuch pedagogiczny: O poczuciu (nie)pełnosprawności u dzieci z implantami ślimakowymi

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z dr Kaliną Kukiełko, która dzieli się wynikami badań pilotażowych, prowadzonych wspólnie ze Światowym Centrum Słuchu nad wpływem czynników społecznych na korzyści komunikacyjne po wszczepieniu implantu ślimakowego u dzieci i młodzieży z wrodzoną głuchotą. Ten odcinek „Nasłuchu pedagogicznego” polecamy szczególnie dyrektorom, nauczycielom i pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy pracują z dziećmi z orzeczeniami o niepełnosprawności.