ZCDN

Podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych

Pierwszy z dokumentów to nowelizacja rozporządzenia MEN-u z 20 marca 2015 roku w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych. Nowelizacja określa wysokości wskaźników w odniesieniu do kwoty refundacji, która została poniesiona na zapewnienie podręczników do danego języka obcego nowożytnego. Znowelizowane regulacje umożliwiają refundację kosztu zapewnienia podręczników lub materiałów edukacyjnych do języka obcego nowożytnego na innym poziomie zaawansowania niż zakupione z dotacji celowej w poprzednich latach dla uczniów:
– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
– niesłyszących, słabosłyszących,
– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
– niewidomych i słabowidzących,
– posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Konieczność określenia tych wskaźników wynika ze zmian dotyczących wprowadzenia od roku szkolnego 2017/2018 reformy edukacji.

Drugi dokument to rozporządzenie w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych. Rozporządzenie obejmuje dotacją celową na podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe klasy I–III oraz VII i VIII szkół podstawowych oraz odpowiednie klasy szkół artystycznych realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej.

Więcej na:

https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//501/12294655/12410396/dokument279954.pdf  

Podobne wpisy:
Zmiany w prawie dotyczącym nauczycieli

Od 1 września 2025 roku wejdą w życie przyjęte przez Radę Ministrów nowe przepisy dotyczące godzin dostępności zostały. Do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych został także przekazany projekt zmian w Prawie oświatowym.

Świadectwa ukończenia szkoły     

W związku z możliwymi błędami na świadectwach ukończenia szkoły, Ministerstwo Edukacji Narodowej wydało komunikat.

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.