ZCDN

Podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych

Pierwszy z dokumentów to nowelizacja rozporządzenia MEN-u z 20 marca 2015 roku w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych. Nowelizacja określa wysokości wskaźników w odniesieniu do kwoty refundacji, która została poniesiona na zapewnienie podręczników do danego języka obcego nowożytnego. Znowelizowane regulacje umożliwiają refundację kosztu zapewnienia podręczników lub materiałów edukacyjnych do języka obcego nowożytnego na innym poziomie zaawansowania niż zakupione z dotacji celowej w poprzednich latach dla uczniów:
– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
– niesłyszących, słabosłyszących,
– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
– niewidomych i słabowidzących,
– posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Konieczność określenia tych wskaźników wynika ze zmian dotyczących wprowadzenia od roku szkolnego 2017/2018 reformy edukacji.

Drugi dokument to rozporządzenie w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych. Rozporządzenie obejmuje dotacją celową na podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe klasy I–III oraz VII i VIII szkół podstawowych oraz odpowiednie klasy szkół artystycznych realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej.

Więcej na:

https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//501/12294655/12410396/dokument279954.pdf  

Podobne wpisy:
Zmiany w prawie oświatowym – projekt ustawy

29 października 2024 roku rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw przygotowany przez MEN.

Edukacja obywatelska i zdrowotna – konsultacje publiczne

Ministerstwo Edukacji Narodowej skierowało do konsultacji publicznych projekty rozporządzeń wprowadzających nowe przedmioty: do szkół ponadpodstawowych – edukację obywatelską, do szkół podstawowych – edukację zdrowotną. Konsultacje trwają do 21 listopada 2024 roku.

Zmiany w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty

Centralna Komisja Edukacyjna ogłosiła komunikat informujący o pierwszych zmianach w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty w roku szkolnym 2024/2025, wynikających z tzw. odchudzenia podstawy programowej.