Bardzo serdecznie zapraszamy do udziału w lekcji pokazowej w formie debaty oksfordzkiej. Teza debaty brzmi: Tzw. system pruski w polskiej szkole przyniósł więcej szkody niż pożytku. Debatować będą studenci Uniwersytetu Szczecińskiego: po stronie propozycji – studentki Instytutu Pedagogiki, po stronie opozycji – studenci Instytutu Historycznego.
Będzie to znakomita okazja do zapoznania się z metodą debaty oksfordzkiej, z której warto korzystać również w szkole. Forma ta daje możliwość przekazania i utrwalenia wiedzy na konkretny temat, a jednocześnie kształtuje liczne kompetencje przydatne uczniom. Jednocześnie teza debaty sprzyja ciekawej dyskusji na temat systemu edukacji – w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Głównymi mówcami będą studenci – przyszli nauczyciele. Jednak publiczność również będzie mogła wziąć aktywny udział – do czego serdecznie zachęcamy.
Debata jest jednym z wydarzeń przygotowanych z okazji obchodów 250 rocznicy powołania Komisji Edukacji Narodowej, organizowanych przez Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zakres tematyczny: Metoda debaty oksfordzkiej. Tzw. system pruski. Zmiana edukacji.
Termin: 30 października, godz. 16.00–17.30
Miejsce: Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, sala konferencyjna
Prowadząca: dr Zofia Fenrych
Forma bezpłatna
Osoby zainteresowane udziałem w debacie prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/J/2.