ZCDN

Debata oksfordzka o systemie edukacji

baner debata

Bardzo serdecznie zapraszamy do udziału w lekcji pokazowej w formie debaty oksfordzkiej. Teza debaty brzmi: Tzw. system pruski w polskiej szkole przyniósł więcej szkody niż pożytku. Debatować będą studenci Uniwersytetu Szczecińskiego: po stronie propozycji – studentki Instytutu Pedagogiki, po stronie opozycji – studenci Instytutu Historycznego.

Będzie to znakomita okazja do zapoznania się z metodą debaty oksfordzkiej, z której warto korzystać również w szkole. Forma ta daje możliwość przekazania i utrwalenia wiedzy na konkretny temat, a jednocześnie kształtuje liczne kompetencje przydatne uczniom. Jednocześnie teza debaty sprzyja ciekawej dyskusji na temat systemu edukacji – w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Głównymi mówcami będą studenci – przyszli nauczyciele. Jednak publiczność również będzie mogła wziąć aktywny udział – do czego serdecznie zachęcamy.

Debata jest jednym z wydarzeń przygotowanych z okazji obchodów 250 rocznicy powołania Komisji Edukacji Narodowej, organizowanych przez Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

Zakres tematyczny: Metoda debaty oksfordzkiej. Tzw. system pruski. Zmiana edukacji.

Termin: 30 października, godz. 16.00–17.30

Miejsce: Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, sala konferencyjna

Prowadząca: dr Zofia Fenrych

Forma bezpłatna

Osoby zainteresowane udziałem w debacie prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/J/2.

Podobne wpisy:
Jakie alternatywy w edukacji? O tym przeczytasz w nowym numerze „Refleksji”!

Hasło przewodnie najnowszego zeszytu Zachodniopomorskiego Kwartalnika Oświatowego „Refleksje”, czyli EDUKACJA ALTERNATYWNA, odsyła do nowatorskich, odważnych, nieskrępowanych pomysłów na kształtowanie środowiska oświatowego, które idzie z duchem czasu i nie obawia się ograniczeń. „Edukacja alternatywna, czyli jaka?” – ktoś mógłby całkiem słusznie zapytać. Taka, dzięki której szkoła może się rozwijać w kierunku egalitaryzmu, empatii, współpracy, na czym skorzysta najbliższe otoczenie społeczne: rodzice, grono pedagogiczne i oczywiście uczniowie i uczennice. O tym wszystkim piszą autorki i autorzy szkiców, esejów, felietonów zamieszczonych w najnowszym numerze naszego pisma.

Zmiana organizacji pracy ZCDN-u w okresie wakacyjnym

Uprzejmie informujemy, że od 1 lipca do 30 sierpnia Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli będzie otwarte w godzinach 9.00–14.00. Jednocześnie przypominamy, że w związku z planowaną przerwą wakacyjną Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej w Szczecinie oraz Oddziały Zamiejscowe ZCDN-u w Gryficach i Świnoujściu będą nieczynne od 8 lipca do 16 sierpnia.

Kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025

12 czerwca ministra edukacji narodowej podpisała dokument, w którym wyszczególnione zostały podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z jego treścią.