ZCDN

Czym jest autyzm? Jakie są charakterystyczne zachowania dzieci autystycznych?

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, czym jest autyzm i czym się różni od zespołu Aspergera. Poznają proces diagnozy i charakterystyczne zachowania dzieci autystycznych. W czasie spotkania zastosowane zostaną takie metody, jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, metoda plakatowa. Zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz filmów edukacyjnych.

Szkolenie: Zaburzenia ze spektrum autyzmu
Zakres tematyczny: Definicja, przyczyny i diagnoza spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera). Najczęściej występujące zachowania u dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych. Zaburzenia współwystępujące z autyzmem. Różnice między autyzmem a zespołem Aspergera. Metody pracy.
Termin: 4 kwietnia, godz. 14.00–16.00
Miejsce:
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
ul. gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin
sala 119
Forma bezpłatna
Prowadząca: Weronika Dwojakowska 

Aby wziąć udział w warsztatach, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń: numer formy doskonalenia – I/A/14.

 

Podobne wpisy:
Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pedagogów wobec trudności, z jakimi muszą się mierzyć w pracy z młodymi ludźmi w kryzysie psychicznym, proponujemy przestrzeń do wspólnej dyskusji i wysłuchania ekspertów w tej dziedzinie. Zapraszamy na konferencję współorganizowaną z Instytutem Pedagogiki US „Wsparcie w kryzysie psychicznym dzieci i młodzieży”, która odbędzie się 9 maja (czwartek), o godz. 15.00, w sali konferencyjnej ZCDN-u.

„Biblioteka – miejsce na czasie” – XXI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Z okazji XXI Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek organizowanego przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, który odbędzie się w dniach 8–15 maja, w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli odbędą się specjalne wydarzenia związane z tym świętem. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem.

Zagubione, przywrócone? Herstorie w teorii i praktyce szkolnej

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”: „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2024 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?