ZCDN

Konferencja stacjonarna „Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży – profilaktyka i przeciwdziałanie”

baner konferencja uzaleznienia 2

Zapraszamy na konferencję stacjonarną „Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży – profilaktyka i przeciwdziałanie”, która odbędzie się 21 maja, w godz. 10.00–14.00, w siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

Podczas spotkania zmierzymy się z tematyką uzależnień wśród dzieci i młodzieży, ze szczególnym naciskiem na wsparcie nauczycieli w rozpoznawaniu, reagowaniu i przeciwdziałaniu problemowi w szkole.

Gościem specjalnym konferencji będzie prof. Marek Konopczyński, pełnomocnik Ministra Sprawiedliwości ds. nieletnich, człowiek pełen pasji, który od wielu lat bierze aktywny udział w budowaniu systemu wsparcia osób nieletnich.

Ponadto Eliza Adurowicz i Marta Siwak w swoich wystąpieniach przedstawią praktyczny aspekt pracy z młodzieżą z problemem uzależnień, wskażą procedury i kierunki działań dla nauczycieli. Krzysztof Jaworski z ZCDN-u opowie zaś o wpływie technologii cyfrowych na młodych ludzi i związanych z nimi zagrożeniach, które mogą prowadzić do e-uzależnień.

Dzięki wystąpieniu funkcjonariusza Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie uczestnicy konferencji dowiedzą się: jak rozpoznawać stan odurzenia u uczniów; jakie są rodzaje środków odurzających; jak wygląda policyjna statystyka dotycząca problemu uzależnień w szkołach.

Program wydarzenia:

10.00–10.15 – Otwarcie konferencji

10.15–11.00 – Aktywność twórcza jako metoda terapii i resocjalizacji osób z problemem uzależnień, prof. Marek Konopczyński, Pełnomocnik Ministra Sprawiedliwości ds. nieletnich

11.15–11.45 – Jak rozpoznawać stan odurzenia u uczniów i rodzaje środków odurzających oraz jak wygląda policyjna statystyka dot. problemu uzależnień w szkołach?, Funkcjonariusz Policji

11.45–12.15 – Młodzi ludzie i cyfrowe technologie – pomiędzy e-uzależnieniem a dobrymi nawykami. Gdzie jest nasza strefa wpływu?, Krzysztof Jaworski, nauczyciel konsultant ds. podnoszenia kompetencji cyfrowych kadry zarządzającej i nauczycieli

12.15–12.30 – Przerwa

12.30–13.00 – STOP – łapię oddech i wybieram #MojeSuperMoce i mówię NIE wszelkim uzależnieniom!, Marta Siwak, dyrektorka Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Stargardzie

13.00–13.30 – Przykładowe procedury podejmowane w szkole w stosunku do ucznia zagrożonego uzależnieniem, Eliza Adurowicz, psycholożka szkolna

13.30–14.00 – Czas na dyskusję i zadawanie pytań prelegentom i prelegentkom

14.00 – Zamknięcie konferencji

Konferencja stacjonarna: Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży – profilaktyka i przeciwdziałanie
Zakres tematyczny:
Profilaktyka uzależnień. Rodzaje terapii. Procedury postępowania w profilaktyce i przeciwdziałaniu uzależnieniom w szkole. Statystyka policyjna.
Termin:
21 maja, godz. 10.00–14.00
Miejsce:

Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
ul. gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin
sala konferencyjna
Forma bezpłatna 

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: II/7.

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.