ZCDN

Kto (nie) potrzebuje szkół prywatnych?

NN Przemyslaw Rojek

W nowym odcinku „(Nie)pokoju nauczycielskiego” gości dr Przemysław Rojek, nauczyciel języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym Zakonu Pijarów im. ks. Stanisława Konarskiego w Krakowie, prywatnej szkole z ponadstuletnią tradycją kształcenia młodzieży. Główny wątek rozmowy orbituje wokół pytań: czy w Polsce potrzebujemy szkół prywatnych i czym różnią się one od szkół publicznych? Bohater tego odcinka mówi także o innych, nie mniej ciekawych zagadnieniach: nauczycielskiej misji, społecznej roli szkoły i wciąż zbyt niskich wynagrodzeniach w oświacie.

Dwudziesty odcinek podcastu „(Nie)pokój nauczycielski” jest dostępny na stronie zcdn.edu.pl
oraz w serwisie Spotify (profil: Podcasty ZCDN-u).

Przemysław Rojek

Doktor literaturoznawstwa, polonista, krytyk literacki, redaktor, pisarz, publicysta oświatowy. Nauczyciel języka polskiego i wychowawca w Liceum Ogólnokształcącym Zakonu Pijarów im. ks. Stanisława Konarskiego w Krakowie. Opublikował między innymi książki: literaturoznawczą monografię „Historia zamącana autobiografią”. Zagadnienie tożsamości narracyjnej w odniesieniu do powojennej liryki Aleksandra Wata (2009) oraz zbiór esejów krytycznoliterackich Chłopak z biblioteki. (Pisanie o przeczytanym) (2023).

Fot. Archiwum Przemysława Rojka.

Podobne wpisy:
Ruszajmy razem w stronę gwiazd!

Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej zaprasza dorosłych czytelników z dziećmi, oferując przestrzeń, w której mali odkrywcy mogą swobodnie zanurzyć się w książkowych galaktykach!

Coś więcej niż smutek… Konferencja dotycząca zdrowia psychicznego

Serdecznie zapraszamy zainteresowanych nauczycieli na konferencję organizowaną przez ZCDN oraz Sekretariat ds. Młodzieży Województwa Zachodniopomorskiego. Wydarzenie, które odbędzie się już 2 kwietnia, będzie miało wyjątkowy charakter, bowiem udział w nim wezmą nie tylko nauczyciele, ale również uczniowie.

Kwiecień – Miesiącem Świadomości Autyzmu   

W kwietniu, który jest Miesiącem Świadomości Autyzmu, przygotowaliśmy dla Państwa szereg wydarzeń, podczas których porozmawiamy o wspieraniu uczniów w spektrum, radzeniu sobie z trudnymi zrachowaniami, dokumentacji i edukacji włączającej, metodach pracy z uczniem ze spektrum autyzmu. Nasze działania mają na celu propagowanie wiedzy na ten temat oraz udzielenie realnej pomocy dyrektorom i nauczycielom w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu.