ZCDN

„Biblioteka – miejsce na czasie” – XXI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

baner tb

W dniach 8–15 maja 2024 roku odbędzie się XXI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek organizowany przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich pod hasłem „Biblioteka – miejsce na czasie”. Z tej okazji zespół ZCDN-u przygotował ciekawe wydarzenia dla nauczycieli, bibliotekarzy, dzieci oraz wszystkich miłośników książek.

Naszymi gośćmi w trakcie trwania całego Tygodnia Bibliotek będą dzieci z lokalnych podstawówek, które wezmą udział w specjalnie dla nich przygotowanych lekcjach bibliotecznych prowadzonych przez nauczycielki bibliotekarki.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem, który prezentujemy poniżej. Prosimy o zwrócenie uwagi, że udział w niektórych spotkaniach wymaga wcześniejszej rejestracji za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń.

9 maja, godzina 14.00
W Oddziale Zamiejscowym ZCDN-u w Gryficach dr Agnieszka Jankowska poprowadzi spotkanie dla bibliotekarzy zatytułowane „Biblioteka na czasie – nowe funkcje biblioteki szkolnej”. Uczestnicy spotkania wspólnie rozważą zadania, jakie stawia nowoczesność bibliotekom w systemie szkolnym.

9 maja, godzina 14.30
Regina Czekała-Kil poprowadzi warsztat dla bibliotekarzy szkolnych pt. „Bajka bawi, uczy i wychowuje – pomysły na zajęcia czytelnicze”. W części wykładowej uczestnicy poznają schemat procesu bajkoterapeutycznego, a następnie będą tworzyć warsztat bajkoterapeuty.
Zarejestruj się

14 maja, godzina 14.30
W ramach „Sieci współpracy dla nauczycieli bibliotekarzy” bibliotekarki szkolne Sylwia Jaguszewska z Zespołu Szkół Sportowych im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej oraz Monika Dżugan ze Szkoły Podstawowej nr 45 z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie omówią zasady ewidencji i udostępniania podręczników w bibliotece szkolnej.
Warsztat odbędzie się w formie hybrydowej – stacjonarnie w ZCDN-ie oraz online na platformie e-learningowej.
Zarejestruj się

15 maja, godzina 16.30
W formie seminarium online odbędzie się spotkanie z bibliotekarką szkolną, Iwoną Pietrzak-Płachtą – Nauczycielką Roku 2022, zatytułowane „Kto dał mi skrzydła – spotkanie inspiracyjno-rozwojowe dla nauczycieli bibliotekarzy”, które poprowadzi Marta Kostecka.
Spotkanie rozpocznie się od przedstawienia sposobów zachęcania do czytania dzieci i młodzieży, a także metod rozbudzających motywacje czytelnicze. Omówione zostaną przykładowe działania promujące czytelnictwo na terenie szkoły oraz dobre praktyki w tym obszarze. Następnie przewidziana jest dyskusja uczestniczek i uczestników.
Zarejestruj się

Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniach przygotowanych z okazji Tygodnia Bibliotek dla nauczycieli, bibliotekarzy oraz wszystkich miłośników książek. Mamy nadzieję, że wspólne spotkania będą inspirujące i pełne ciekawych dyskusji na temat roli bibliotek w naszym społeczeństwie.

Podobne wpisy:
Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Pierwsza Pomoc Psychologiczna. Blog na Zmianę (Odcinek XVII)

O zatrważających danych zawartych w wynikach badań dotyczących zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży można usłyszeć z wielu źródeł. Nic dziwnego, że tematem tym zajmujemy się także w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako zespół profesjonalnie zajmujący się wsparciem nauczycieli również w tym zakresie staramy się zdefiniować problem oraz jego przyczyny. To nam daje szansę na udzielenie konkretnej pomocy.