ZCDN

„Biblioteka – miejsce na czasie” – XXI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

baner tb

W dniach 8–15 maja 2024 roku odbędzie się XXI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek organizowany przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich pod hasłem „Biblioteka – miejsce na czasie”. Z tej okazji zespół ZCDN-u przygotował ciekawe wydarzenia dla nauczycieli, bibliotekarzy, dzieci oraz wszystkich miłośników książek.

Naszymi gośćmi w trakcie trwania całego Tygodnia Bibliotek będą dzieci z lokalnych podstawówek, które wezmą udział w specjalnie dla nich przygotowanych lekcjach bibliotecznych prowadzonych przez nauczycielki bibliotekarki.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem, który prezentujemy poniżej. Prosimy o zwrócenie uwagi, że udział w niektórych spotkaniach wymaga wcześniejszej rejestracji za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń.

9 maja, godzina 14.00
W Oddziale Zamiejscowym ZCDN-u w Gryficach dr Agnieszka Jankowska poprowadzi spotkanie dla bibliotekarzy zatytułowane „Biblioteka na czasie – nowe funkcje biblioteki szkolnej”. Uczestnicy spotkania wspólnie rozważą zadania, jakie stawia nowoczesność bibliotekom w systemie szkolnym.

9 maja, godzina 14.30
Regina Czekała-Kil poprowadzi warsztat dla bibliotekarzy szkolnych pt. „Bajka bawi, uczy i wychowuje – pomysły na zajęcia czytelnicze”. W części wykładowej uczestnicy poznają schemat procesu bajkoterapeutycznego, a następnie będą tworzyć warsztat bajkoterapeuty.
Zarejestruj się

14 maja, godzina 14.30
W ramach „Sieci współpracy dla nauczycieli bibliotekarzy” bibliotekarki szkolne Sylwia Jaguszewska z Zespołu Szkół Sportowych im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej oraz Monika Dżugan ze Szkoły Podstawowej nr 45 z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie omówią zasady ewidencji i udostępniania podręczników w bibliotece szkolnej.
Warsztat odbędzie się w formie hybrydowej – stacjonarnie w ZCDN-ie oraz online na platformie e-learningowej.
Zarejestruj się

15 maja, godzina 16.30
W formie seminarium online odbędzie się spotkanie z bibliotekarką szkolną, Iwoną Pietrzak-Płachtą – Nauczycielką Roku 2022, zatytułowane „Kto dał mi skrzydła – spotkanie inspiracyjno-rozwojowe dla nauczycieli bibliotekarzy”, które poprowadzi Marta Kostecka.
Spotkanie rozpocznie się od przedstawienia sposobów zachęcania do czytania dzieci i młodzieży, a także metod rozbudzających motywacje czytelnicze. Omówione zostaną przykładowe działania promujące czytelnictwo na terenie szkoły oraz dobre praktyki w tym obszarze. Następnie przewidziana jest dyskusja uczestniczek i uczestników.
Zarejestruj się

Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniach przygotowanych z okazji Tygodnia Bibliotek dla nauczycieli, bibliotekarzy oraz wszystkich miłośników książek. Mamy nadzieję, że wspólne spotkania będą inspirujące i pełne ciekawych dyskusji na temat roli bibliotek w naszym społeczeństwie.

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.