ZCDN

Co jest ważniejsze na maturze: wiedza czy umiejętności?

Nowy numer „Refleksji” właśnie ukazał się drukiem i w wersji cyfrowej

Dyskusja na temat najnowszej formuły egzaminu maturalnego trwa nieprzerwanie od wielu miesięcy. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy reformowania matury wymieniają się argumentami, wśród których dominują te dotyczące problematyki obiektywnego oceniania czy przewagi zadań testowych w sprawdzaniu wiedzy. Dlatego najnowszy numer „Refleksji”, zatytułowany UMIEJĘTNOŚCI A NOWA MATURA, został poświęcony zmianom de facto zachodzącym w egzaminie maturalnym z poszczególnych przedmiotów, ale także ma na celu poddanie pod rozwagę kwestię dostosowania obowiązującego modelu edukacji do przemian cywilizacyjnych i społecznych.

À propos zmian, chcielibyśmy zwrócić uwagę, że ulegają im także „Refleksje”, które od numeru 2/2023 będą się ukazywały jako kwartalnik. Bez zmian pozostaje natomiast profil czasopisma, zorientowany przede wszystkim na popularyzację nauki i publicystykę oświatową.

Jednocześnie przypominamy, że „Refleksje” są dostępne zarówno w wersji papierowej (w siedzibach ZCDN-u w Szczecinie oraz w Gryficach), jak i cyfrowej, którą można albo pobrać ze strony: refleksje.zcdn.edu.pl.

Zapraszamy do lektury!

okladka1

Podobne wpisy:
Edukacja finansowa – zaproszenie do udziału w projekcie pilotażowym

Warszawski Instytut Bankowości wspólnie z nauczycielami z całej Polski tworzy pakiet nowoczesnych materiałów dydaktycznych, które od przyszłego roku będą pomagać młodym ludziom lepiej rozumieć świat finansów. Do 31 października trwa nabór nauczycieli szkół podstawowych (klasy IV–VIII), którzy przetestują materiały i pomogą autorom je udoskonalić. Do udziału w pilotażu mogą się zgłaszać nauczyciele różnych przedmiotów: języka polskiego, matematyki, historii, geografii, WOS-u, języka angielskiego, doradztwa zawodowego, wychowawcy klas oraz bibliotekarze.

Razem dla bezpiecznego dzieciństwa. Przeciwdziałanie przemocy w pracy z dziećmi neuroatypowymi

24 października w ZCDN-ie odbędzie się seminarium „Razem dla bezpiecznego dzieciństwa. Przeciwdziałanie przemocy w pracy z dziećmi neuroatypowymi”, organizowane w ramach kampanii społecznej Dzieciństwo bez Przemocy 2025. Kampania jest ogólnopolską inicjatywą mobilizującą społeczeństwo do przeciwdziałania przemocy wobec dzieci i zapewnienia im bezpiecznego dzieciństwa. Organizuje ją Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę w partnerstwie z Zachodniopomorskim Towarzystwem Przyjaciół Dzieci w Szczecinie i Krajową Koalicją na rzecz Ochrony Dzieci.

Myślenie krytyczne w praktyce szkolnej

Serdecznie zapraszamy 30 października do ZCDN-u na seminarium połączone z promocją najnowszego numeru „Refleksji”, poświęconego myśleniu krytycznemu.