ZCDN

Co jest ważniejsze na maturze: wiedza czy umiejętności?

Nowy numer „Refleksji” właśnie ukazał się drukiem i w wersji cyfrowej

Dyskusja na temat najnowszej formuły egzaminu maturalnego trwa nieprzerwanie od wielu miesięcy. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy reformowania matury wymieniają się argumentami, wśród których dominują te dotyczące problematyki obiektywnego oceniania czy przewagi zadań testowych w sprawdzaniu wiedzy. Dlatego najnowszy numer „Refleksji”, zatytułowany UMIEJĘTNOŚCI A NOWA MATURA, został poświęcony zmianom de facto zachodzącym w egzaminie maturalnym z poszczególnych przedmiotów, ale także ma na celu poddanie pod rozwagę kwestię dostosowania obowiązującego modelu edukacji do przemian cywilizacyjnych i społecznych.

À propos zmian, chcielibyśmy zwrócić uwagę, że ulegają im także „Refleksje”, które od numeru 2/2023 będą się ukazywały jako kwartalnik. Bez zmian pozostaje natomiast profil czasopisma, zorientowany przede wszystkim na popularyzację nauki i publicystykę oświatową.

Jednocześnie przypominamy, że „Refleksje” są dostępne zarówno w wersji papierowej (w siedzibach ZCDN-u w Szczecinie oraz w Gryficach), jak i cyfrowej, którą można albo pobrać ze strony: refleksje.zcdn.edu.pl.

Zapraszamy do lektury!

okladka1

Podobne wpisy:
Zmiana organizacji pracy ZCDN-u w okresie wakacyjnym

Uprzejmie informujemy, że od 1 lipca do 30 sierpnia Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli będzie otwarte w godzinach 9.00–14.00. Jednocześnie przypominamy, że w związku z planowaną przerwą wakacyjną Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej w Szczecinie oraz Oddziały Zamiejscowe ZCDN-u w Gryficach i Świnoujściu będą nieczynne od 8 lipca do 16 sierpnia.

Zapraszamy na konferencje sierpniowe

Jak co roku zapraszamy Państwa do udziału w sierpniowych konferencjach metodycznych, poprzedzających rozpoczęcie kolejnego roku szkolnego. Tegoroczne spotkania odbędą się pod hasłem „Sztuczna inteligencja (AI) w szkolnej codzienności”.

Jakie alternatywy w edukacji? O tym przeczytasz w nowym numerze „Refleksji”!

Hasło przewodnie najnowszego zeszytu Zachodniopomorskiego Kwartalnika Oświatowego „Refleksje”, czyli EDUKACJA ALTERNATYWNA, odsyła do nowatorskich, odważnych, nieskrępowanych pomysłów na kształtowanie środowiska oświatowego, które idzie z duchem czasu i nie obawia się ograniczeń. „Edukacja alternatywna, czyli jaka?” – ktoś mógłby całkiem słusznie zapytać. Taka, dzięki której szkoła może się rozwijać w kierunku egalitaryzmu, empatii, współpracy, na czym skorzysta najbliższe otoczenie społeczne: rodzice, grono pedagogiczne i oczywiście uczniowie i uczennice. O tym wszystkim piszą autorki i autorzy szkiców, esejów, felietonów zamieszczonych w najnowszym numerze naszego pisma.