ZCDN

Co jest ważniejsze na maturze: wiedza czy umiejętności?

Nowy numer „Refleksji” właśnie ukazał się drukiem i w wersji cyfrowej

Dyskusja na temat najnowszej formuły egzaminu maturalnego trwa nieprzerwanie od wielu miesięcy. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy reformowania matury wymieniają się argumentami, wśród których dominują te dotyczące problematyki obiektywnego oceniania czy przewagi zadań testowych w sprawdzaniu wiedzy. Dlatego najnowszy numer „Refleksji”, zatytułowany UMIEJĘTNOŚCI A NOWA MATURA, został poświęcony zmianom de facto zachodzącym w egzaminie maturalnym z poszczególnych przedmiotów, ale także ma na celu poddanie pod rozwagę kwestię dostosowania obowiązującego modelu edukacji do przemian cywilizacyjnych i społecznych.

À propos zmian, chcielibyśmy zwrócić uwagę, że ulegają im także „Refleksje”, które od numeru 2/2023 będą się ukazywały jako kwartalnik. Bez zmian pozostaje natomiast profil czasopisma, zorientowany przede wszystkim na popularyzację nauki i publicystykę oświatową.

Jednocześnie przypominamy, że „Refleksje” są dostępne zarówno w wersji papierowej (w siedzibach ZCDN-u w Szczecinie oraz w Gryficach), jak i cyfrowej, którą można albo pobrać ze strony: refleksje.zcdn.edu.pl.

Zapraszamy do lektury!

okladka1

Podobne wpisy:
Konferencja „Szkoła bez ocen”

Wszystkie osoby zainteresowane szkołą bez ocen jako wizją i praktyką zapraszamy 16 kwietnia do siedziby ZCDN-u na konferencję poświęconą takiej koncepcji edukacji. Wydarzenie jest współorganizowane z Centrum Nauki Kopernik oraz pod patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty. W pierwszej części spotkania odbędzie się debata, podczas której dyrektorzy szkół oraz nauczyciele podzielą się swoim doświadczeniem w zakresie organizacji szkoły bez ocen. Konferencji będą towarzyszyć warsztaty.

Jak uniknąć kłopotów, korzystając z internetu?

Serdecznie zachęcamy do udziału w konferencji „Dzień bezpiecznego komputera i internetu”, która odbędzie się w trybie zdalnym 18 kwietnia, w godzinach 12.00–14.00.

Jak uczyć astronomii? Seminarium dla nauczycieli przyrodników

Już 22 kwietnia zapraszamy nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na seminarium zatytułowane „Jak uczyć astronomii?”. Spotkanie jest organizowane we współpracy z Polskim Towarzystwem Miłośników Astronomii oraz Morskim Centrum Nauki.