ZCDN

Czego nie wiemy o młodzieży, ale boimy się zapytać? Odpowiedzi szukaj w nowych „Refleksjach”

Tym razem na naszych łamach publikujemy zatem nie tylko głosy eksperckie. W numerze, w rubryce PEDAGOGIKA MŁODZIEŻY, prezentujemy zestaw tekstów, które zostały napisane przez osoby stawiające w nauce pierwsze kroki. To studentki i studenci z Koła Naukowego Pedagogów Młodzieży „Young Power”, działającego przy Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. To od nich możemy się dowiedzieć, dlaczego młodzież to być może najważniejsza grupa na drabinie demograficznej i dlaczego warto czasami wysłuchać o problemach, aspiracjach oraz dokonaniach młodych ludzi. Innymi słowy: młodzież teraz!

Zapraszamy do lektury w wersji papierowej i elektronicznej!

okladka.pdf

Podobne wpisy:
Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Pierwsza Pomoc Psychologiczna. Blog na Zmianę (Odcinek XVII)

O zatrważających danych zawartych w wynikach badań dotyczących zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży można usłyszeć z wielu źródeł. Nic dziwnego, że tematem tym zajmujemy się także w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako zespół profesjonalnie zajmujący się wsparciem nauczycieli również w tym zakresie staramy się zdefiniować problem oraz jego przyczyny. To nam daje szansę na udzielenie konkretnej pomocy.