ZCDN

Debata oksfordzka o systemie edukacji

baner debata

Bardzo serdecznie zapraszamy do udziału w lekcji pokazowej w formie debaty oksfordzkiej. Teza debaty brzmi: Tzw. system pruski w polskiej szkole przyniósł więcej szkody niż pożytku. Debatować będą studenci Uniwersytetu Szczecińskiego: po stronie propozycji – studentki Instytutu Pedagogiki, po stronie opozycji – studenci Instytutu Historycznego.

Będzie to znakomita okazja do zapoznania się z metodą debaty oksfordzkiej, z której warto korzystać również w szkole. Forma ta daje możliwość przekazania i utrwalenia wiedzy na konkretny temat, a jednocześnie kształtuje liczne kompetencje przydatne uczniom. Jednocześnie teza debaty sprzyja ciekawej dyskusji na temat systemu edukacji – w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Głównymi mówcami będą studenci – przyszli nauczyciele. Jednak publiczność również będzie mogła wziąć aktywny udział – do czego serdecznie zachęcamy.

Debata jest jednym z wydarzeń przygotowanych z okazji obchodów 250 rocznicy powołania Komisji Edukacji Narodowej, organizowanych przez Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

Zakres tematyczny: Metoda debaty oksfordzkiej. Tzw. system pruski. Zmiana edukacji.

Termin: 30 października, godz. 16.00–17.30

Miejsce: Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, sala konferencyjna

Prowadząca: dr Zofia Fenrych

Forma bezpłatna

Osoby zainteresowane udziałem w debacie prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/J/2.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.