ZCDN

Debata oksfordzka „Młodzi ludzie o sztucznej inteligencji. Jej szanse i zagrożenia”

baner ZCDN z transmisja

Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli we współpracy z Wydziałem Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie organizuje wyjątkową debatę oksfordzką, która odbędzie się pod hasłem: „Młodzi ludzie o sztucznej inteligencji. Jej szanse i zagrożenia”.

Celem wydarzenia jest stworzenie przestrzeni dla młodzieży do wyrażenia refleksji nad jednym z najważniejszych tematów naszych czasów – rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej wpływem na społeczeństwo.

W debacie weźmie udział młodzież ze szczecińskich szkół: IV Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Prusa, VII Liceum Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego oraz IX Liceum Ogólnokształcącego im. Bohaterów Monte Casino. Zespoły są przygotowywane przez nauczycielki: Joannę Sadłowską oraz Izabelę Bembenek-Kloc. Debatę poprowadzi dr Zofia Fenrych.

Wydarzenie będzie jednocześnie lekcją otwartą, w ramach której nauczycielki i nauczyciele będą mogli na żywo zapoznać się z narzędziem dydaktycznym, jakim jest debata oksfordzka.

Dyskusja będzie się koncentrować na kilku kluczowych aspektach. Będą to, między innymi, następujące zagadnienia: szanse rozwoju sztucznej inteligencji, zagrożenia związane z rozwojem SI, etyczne i moralne kwestie oraz rola młodych ludzi w kształtowaniu przyszłości SI.

Debata oksfordzka to nie tylko okazja do wyrażenia swoich poglądów, ale także do nauki słuchania innych i rozwijania umiejętności argumentacji. Dlatego do udziału w lekcji otwartej zapraszamy nauczycielki i nauczycieli razem z klasami szkół ponadpodstawowych.

Debacie będzie towarzyszyła wystawa plakatów, na których wybrane zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją przedstawili uczniowie V Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Asnyka. Nie zabraknie również pokazu grafik, które z wykorzystaniem narzędzi AI przygotowali uczniowie IV Liceum Ogólnokształcącego, Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych w Szczecinie oraz Zespołu Szkół nr 1 w Goleniowie.

Debata oksfordzka: Młodzi ludzie o sztucznej inteligencji. Jej szanse i zagrożenia
Termin: 26 października, godz. 9.00
Miejsce: Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa ZUT, Audytorium Maximum, ul. Słowackiego 17

Dla osób niemogących uczestniczyć w spotkaniu przewidziana została transmisja online: https://www.youtube.com/live/CmaHDXKDIr4?si=tappze4iXH9_dYuk

debata oksfordzka FB 1080x1080 1

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.