ZCDN

DKF w ZCDN-ie. Pokaz filmu „Lunana. Szkoła na końcu świata”

Zapraszamy na film Lunana. Szkoła na końcu świata, poruszającą opowieść o młodym nauczycielu, który zostaje wysłany do jednej z najbardziej odizolowanych wiosek na świecie, ukrytej w Himalajach. Zderzenie z surowymi warunkami życia i lokalną społecznością staje się dla niego nie tylko lekcją pokory, ale także podróżą w głąb siebie.

Film ukazuje piękno natury, ale też wyzwania codziennego życia w odległych rejonach świata. To inspirująca historia, która pokazuje, że edukacja ma ogromną moc, niezależnie od miejsca, w którym się odbywa.

Dyskusyjny Klub Filmowy (DKF) to inicjatywa skierowana do osób, które chcą rozwijać swoją wrażliwość i wiedzę poprzez kino. W kontekście edukacji nauczycieli DKF to nie tylko okazja do obejrzenia wartościowych filmów, ale także przestrzeń do refleksji i dyskusji na tematy związane z pedagogiką, wychowaniem, kulturą i społecznymi wyzwaniami współczesności.

W DKF-ie nauczyciele mają szansę spotkać się, aby wymienić poglądy, czerpać inspiracje do pracy z młodzieżą oraz szukać nowych, twórczych narzędzi edukacyjnych. Filmy prezentowane w ramach DKF-u często poruszają tematy etyczne, społeczne i psychologiczne, co może być cennym źródłem materiałów dydaktycznych, jak i inspiracji do rozwijania kompetencji interpersonalnych i empatii.

DKF w ZCDN-ie. Pokaz filmu „Lunana. Szkoła na końcu świata”
Termin: 17 października, o godz. 17.00
Miejsce:
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
ul. gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin, sala konferencyjna

Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu prosimy o zarejestrowanie się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/C/24.

Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.