Tytułowe pytanie w gruncie rzeczy jest retoryczne: to jasne, że w szkołach potrzebujemy wdrażania systematycznych programów nauczania, obejmujących szeroko pojętą edukację medialną. W świecie zdominowanym przez urządzenia cyfrowe i media społecznościowe wiedza dotycząca zarówno historii czy teorii, jak i praktyki mediów wydaje się nieodzowna do budowania dobrych relacji międzyludzkich, a przede wszystkim stanowi ważny aspekt przygotowania uczennic i uczniów do wchodzenia w dorosłe życie.
Dlatego w najnowszym numerze „Refleksji” proponujemy czytelniczkom/czytelnikom zestaw tekstów dotyczących różnych aspektów funkcjonowania mediów we współczesnym świecie, ukazanych z punktu widzenia najnowszych badań z obszaru nauk społecznych oraz zróżnicowanych praktyk edukacyjnych. Przydadzą się one do prowadzenia lekcji, układania scenariuszy zajęć czy po prostu jako popularnonaukowa czy publicystyczna lektura na długie wakacyjne dni.
Zachęcamy do sięgnięcia po nowy numer!
„Refleksje” są dostępne w wersji papierowej (egzemplarze można odebrać w siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie oraz w Oddziałach Zamiejscowych w Gryficach, Myśliborzu i Świnoujściu), jak i w trzech formatach cyfrowych do bezpłatnego pobrania ze strony: refleksje.zcdn.edu.pl.