ZCDN

Dlaczego potrzebujemy edukacji medialnej? Zachęcamy do szukania odpowiedzi w nowym numerze „Refleksji”

Tytułowe pytanie w gruncie rzeczy jest retoryczne: to jasne, że w szkołach potrzebujemy wdrażania systematycznych programów nauczania, obejmujących szeroko pojętą edukację medialną. W świecie zdominowanym przez urządzenia cyfrowe i media społecznościowe wiedza dotycząca zarówno historii czy teorii, jak i praktyki mediów wydaje się nieodzowna do budowania dobrych relacji międzyludzkich, a przede wszystkim stanowi ważny aspekt  przygotowania uczennic i uczniów do wchodzenia w dorosłe życie.

Dlatego w najnowszym numerze „Refleksji” proponujemy czytelniczkom/czytelnikom zestaw tekstów dotyczących różnych aspektów funkcjonowania mediów we współczesnym świecie, ukazanych z punktu widzenia najnowszych badań z obszaru nauk społecznych oraz zróżnicowanych praktyk edukacyjnych. Przydadzą się one do prowadzenia lekcji, układania scenariuszy zajęć czy po prostu jako popularnonaukowa czy publicystyczna lektura na długie wakacyjne dni.

Zachęcamy do sięgnięcia po nowy numer!

„Refleksje” są dostępne w wersji papierowej (egzemplarze można odebrać w siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie oraz w Oddziałach Zamiejscowych w Gryficach, Myśliborzu i Świnoujściu), jak i w trzech formatach cyfrowych do bezpłatnego pobrania ze strony: refleksje.zcdn.edu.pl.

„Refleksje” 2021, nr 4 – Media w edukacji 

Podobne wpisy:
Coś więcej niż smutek… Konferencja dotycząca zdrowia psychicznego

Serdecznie zapraszamy zainteresowanych nauczycieli na konferencję organizowaną przez ZCDN oraz Sekretariat ds. Młodzieży Województwa Zachodniopomorskiego. Wydarzenie, które odbędzie się już w najbliższy wtorek (2 kwietnia 2025), będzie miało wyjątkowy charakter, bowiem udział w nim wezmą nie tylko nauczyciele, ale również uczniowie.

Kwiecień – Miesiącem Świadomości Autyzmu   

W kwietniu, który jest Miesiącem Świadomości Autyzmu, przygotowaliśmy dla Państwa szereg wydarzeń, podczas których porozmawiamy o wspieraniu uczniów w spektrum, radzeniu sobie z trudnymi zrachowaniami, dokumentacji i edukacji włączającej, metodach pracy z uczniem ze spektrum autyzmu. Nasze działania mają na celu propagowanie wiedzy na ten temat oraz udzielenie realnej pomocy dyrektorom i nauczycielom w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu.

However. Klub dyskusyjny w języku angielskim 

However to organizowany przez Bibliotekę Pedagogiczną im. Heleny Radlińskiej klub dyskusyjny w języku angielskim z udziałem obcokrajowców mieszkających w Szczecinie. Spotkania klubu są okazją do rozwijania kompetencji komunikacyjnych w języku obcym oraz pełnią rolę integrującą przedstawicieli różnych kultur i promują edukację międzykulturową w szkołach.