ZCDN

Dlaczego potrzebujemy edukacji medialnej? Zachęcamy do szukania odpowiedzi w nowym numerze „Refleksji”

Tytułowe pytanie w gruncie rzeczy jest retoryczne: to jasne, że w szkołach potrzebujemy wdrażania systematycznych programów nauczania, obejmujących szeroko pojętą edukację medialną. W świecie zdominowanym przez urządzenia cyfrowe i media społecznościowe wiedza dotycząca zarówno historii czy teorii, jak i praktyki mediów wydaje się nieodzowna do budowania dobrych relacji międzyludzkich, a przede wszystkim stanowi ważny aspekt  przygotowania uczennic i uczniów do wchodzenia w dorosłe życie.

Dlatego w najnowszym numerze „Refleksji” proponujemy czytelniczkom/czytelnikom zestaw tekstów dotyczących różnych aspektów funkcjonowania mediów we współczesnym świecie, ukazanych z punktu widzenia najnowszych badań z obszaru nauk społecznych oraz zróżnicowanych praktyk edukacyjnych. Przydadzą się one do prowadzenia lekcji, układania scenariuszy zajęć czy po prostu jako popularnonaukowa czy publicystyczna lektura na długie wakacyjne dni.

Zachęcamy do sięgnięcia po nowy numer!

„Refleksje” są dostępne w wersji papierowej (egzemplarze można odebrać w siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie oraz w Oddziałach Zamiejscowych w Gryficach, Myśliborzu i Świnoujściu), jak i w trzech formatach cyfrowych do bezpłatnego pobrania ze strony: refleksje.zcdn.edu.pl.

„Refleksje” 2021, nr 4 – Media w edukacji 

Podobne wpisy:
Drogi do niepodległości – gra planszowa Muzeum Historii Polski i sposoby jej wykorzystania na lekcjach historii

24 października w ZCDN-ie gościć będziemy Gabrielę Sierocińską-Dec, kierowniczkę Działu Edukacji Muzeum Historii Polski, oraz Adama Rębacza, zastępcę kierownika Działu Edukacji Muzeum Historii Polski. Podczas warsztatów skierowanych do nauczycieli historii zaprezentowana zostanie gra planszowa „Drogi do niepodległości”, a także wskazane zostaną praktyczne możliwości jej wykorzystania na lekcjach szkolnych. Spotkanie będzie również okazją do zapoznania się z ofertą edukacyjną MHP oraz nawiązania kontaktów.

Oko w oko z muralem. Edukacyjne wymiary street artu

Właśnie ukazała się nowa publikacja ZCDN-u „Oko w oko z muralem. Edukacyjne wymiary street artu” pod redakcją Natalii Cybort-Zioło i Mateusza Lipko. Na książkę składa się dziewięć artykułów, z których każdy w nieco inny sposób stara się zgłębić istotę sztuki ulicznej. Efektem tego jest więc publikacja interdyscyplinarna, która może zainteresować nauczycielki i nauczycieli różnych przedmiotów. Proces pracy nad książką był pełen intelektualnych wyzwań. Szczególnie dumni jesteśmy z faktu, że wszyscy autorzy i autorki są zawodowo związani z ZCDN-em. Zachęcamy do lektury!

O pomaganiu. Blog na Zmianę (odcinek XIII)

Powódź 2024 to kolejna sytuacja, która pokazała, że Polacy są solidarni i w sytuacjach kryzysowych szybko się mobilizują, by udzielić wsparcia poszkodowanym – zarówno w aspekcie finansowym, materialnym czy prawnym, jak i społecznym.