ZCDN

Dlaczego potrzebujemy edukacji medialnej? Zachęcamy do szukania odpowiedzi w nowym numerze „Refleksji”

Tytułowe pytanie w gruncie rzeczy jest retoryczne: to jasne, że w szkołach potrzebujemy wdrażania systematycznych programów nauczania, obejmujących szeroko pojętą edukację medialną. W świecie zdominowanym przez urządzenia cyfrowe i media społecznościowe wiedza dotycząca zarówno historii czy teorii, jak i praktyki mediów wydaje się nieodzowna do budowania dobrych relacji międzyludzkich, a przede wszystkim stanowi ważny aspekt  przygotowania uczennic i uczniów do wchodzenia w dorosłe życie.

Dlatego w najnowszym numerze „Refleksji” proponujemy czytelniczkom/czytelnikom zestaw tekstów dotyczących różnych aspektów funkcjonowania mediów we współczesnym świecie, ukazanych z punktu widzenia najnowszych badań z obszaru nauk społecznych oraz zróżnicowanych praktyk edukacyjnych. Przydadzą się one do prowadzenia lekcji, układania scenariuszy zajęć czy po prostu jako popularnonaukowa czy publicystyczna lektura na długie wakacyjne dni.

Zachęcamy do sięgnięcia po nowy numer!

„Refleksje” są dostępne w wersji papierowej (egzemplarze można odebrać w siedzibie Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie oraz w Oddziałach Zamiejscowych w Gryficach, Myśliborzu i Świnoujściu), jak i w trzech formatach cyfrowych do bezpłatnego pobrania ze strony: refleksje.zcdn.edu.pl.

„Refleksje” 2021, nr 4 – Media w edukacji 

Podobne wpisy:
Zmiana organizacji pracy ZCDN-u 30 marca

Uprzejmie informujemy, że w czwartek 30 marca Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Biblioteka Pedagogiczna będą otwarte dla interesantów w ograniczonych godzinach (od 11.30 do 14.00 placówka będzie nieczynna), natomiast Oddziały Zamiejscowe w Gryficach i Świnoujściu w tym dniu będą zamknięte.

Co jest ważniejsze na maturze: wiedza czy umiejętności?

Dyskusja na temat najnowszej formuły egzaminu maturalnego trwa nieprzerwanie od wielu miesięcy. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy reformowania matury wymieniają się argumentami, wśród których dominują te dotyczące problematyki obiektywnego oceniania czy przewagi zadań testowych w sprawdzaniu wiedzy. Dlatego najnowszy numer „Refleksji”, zatytułowany UMIEJĘTNOŚCI A NOWA MATURA, został poświęcony zmianom de facto zachodzącym w egzaminie maturalnym z poszczególnych przedmiotów, ale także ma na celu poddanie pod rozwagę kwestię dostosowania obowiązującego modelu edukacji do przemian cywilizacyjnych i społecznych.

Teatr w szkole?

Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztatach stacjonarnych „Po co komu teatr? – pedagogika teatru w szkole”, które odbędą się 3 kwietnia, w godzinach 13.00–14.30, w IX Liceum Ogólnokształcącym w Szczecinie.