ZCDN

Dodatkowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022

28 marca 2022 roku, na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082), w kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022 Minister Edukacji i Nauki dokonał zmiany polegającej na dodaniu kolejnych kierunków:

  1. Rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
  2. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Podobne wpisy:
Zmiany w prawie oświatowym – projekt ustawy

29 października 2024 roku rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw przygotowany przez MEN.

Edukacja obywatelska i zdrowotna – konsultacje publiczne

Ministerstwo Edukacji Narodowej skierowało do konsultacji publicznych projekty rozporządzeń wprowadzających nowe przedmioty: do szkół ponadpodstawowych – edukację obywatelską, do szkół podstawowych – edukację zdrowotną. Konsultacje trwają do 21 listopada 2024 roku.

Zmiany w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty

Centralna Komisja Edukacyjna ogłosiła komunikat informujący o pierwszych zmianach w egzaminach maturalnym i ósmoklasisty w roku szkolnym 2024/2025, wynikających z tzw. odchudzenia podstawy programowej.