ZCDN

Edukacja ekologiczna nad rzeką – niebieski korytarz Regi

We wstępnej fazie szkolenia uczestnicy obejrzą film, opisujący realizację projektu unijnego „Niebieski korytarz Regi”. Następnie wysłuchają krótkiego wykładu poprowadzonego w oparciu o prezentację multimedialną, uzupełniającą treści zawarte w filmie. W drugiej części warsztatów, realizowanej w terenie nad rzeką Regą, uczestnicy będą obserwowali przepławki wybudowane na potrzeby ochrony migrujących ryb dwuśrodowiskowych. Uczestnicy szkolenia otrzymają teczki z materiałami edukacyjnymi do pracy z uczniami.

Edukacja ekologiczna nad rzeką – niebieski korytarz Regi
Zakres tematyczny:
Bioróżnorodność flory i fauny rzeki Regi. Innowacyjne zajęcia w zakresie edukacji ekologicznej w przedszkolu i szkole. Zasady funkcjonowania przepławek służących ochronie ryb dwuśrodowiskowych. Karty pracy dla uczniów do wykorzystanie w edukacji ekologicznej, realizowanej w terenie – nad rzeką.
Termin: 2 marca, godz. 13.00–15.00
Miejsce: Oddział Zamiejscowy ZCDN-u w Gryficach (ul. Koszarowa 12) a następnie teren nad rzeką Regą
Prowadząca: Sylwia Małecka
Forma bezpłatna

Warsztaty odbędą się stacjonarnie. Dla osób niemogących uczestniczyć w spotkaniu będzie prowadzona transmisja online z części wykładowej.

Link do platformy, na której odbędą się warsztaty, zostanie rozesłany pocztą e-mail do zainteresowanych osób, które zarejestrują się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń – numer formy doskonalenia: I/D/23.

Podobne wpisy:
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w roku szkolnym 2025/2026. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią dokumentu, w którym zostały one wyszczególnione.

Czasowe wstrzymanie wypożyczeń w Bibliotece Pedagogicznej

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 14 lipca do 17 sierpnia Biblioteka Pedagogiczna im. Heleny Radlińskiej będzie nieczynna. Ponadto od 16 czerwca do 30 września nie będzie można wypożyczać zasobów biblioteki (przyjmowane będą jedynie zwroty).

Czy AI zastąpi nauczycieli? Odpowiedzi na to pytanie szukamy w nowym numerze „Refleksji”

Tym razem redakcja proponuje namysł nad wpływem nowych technologii na kierunki rozwoju edukacji. Tytułowa formuła ALFABETYZMU CYFROWEGO odnosi się głównie do pytania o to, w jakim zakresie oświata, w obliczu ekspansji sztucznej inteligencji, powinna przeformułować swoje zadania i cele o charakterze społecznym? Szkoła dzisiaj nie tylko uczy (w znaczeniu: kształtuje wiedzę), ale przede wszystkim wyposaża dzieci i młodzież w kompetencje społeczne. Narzędzia AI jeszcze tej sztuki uspołeczniania nie opanowały, choć – jak doskonale wiemy – szybko się uczą. Kim zatem są współcześni nauczyciele/nauczycielki? Z pewnością kimś więcej niż odpowiadający „na każde pytanie” chatbot.