ZCDN

Gra miejska: Polska oświata w międzywojennym Szczecinie

BANER GRA MIEJSKA v.3

W ramach proponowanej gry miejskiej zapraszamy na spacer śladami polskiej szkoły w przedwojennym Szczecinie. Niewielu szczecinian zdaje sobie sprawę z tego, że centrum naszego miasta było świadkiem wzlotów i upadków oświaty dla polskich dzieci przed II wojną światową.

Zachęcamy wszystkich pasjonatów do udziału w tej niezwykłej wycieczce. Będziemy wspólnie rozwiązywać zagadki, odkrywać Szczecin na nowo i dobrze się bawić! Do gry wystarczy Państwu jedynie smartfon z dostępem do internetu i zainstalowaną aplikacją Actionbound. Spacer ma formułę gry miejskiej, podczas której będziemy pomagać uczniowi i uczennicy, współczesnemu chłopcu i przedwojennej dziewczynce, odkryć białe plamy na mapie historii.

Gra zostanie udostępniona 10 października 2023 roku w aplikacji Actionbound. Wspólna odprawa nastąpi tego dnia w godz. 16.30–17.30. Aby wziąć w niej udział, należy się zarejestrować za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń.

Gra będzie aktywna od 10 października  do 15 listopada 2023 roku.

Limit uczestników: 100

Zasady ułatwiające grę:

  • gra skierowana jest głównie do nauczycieli;
  • udział w grze jest bezpłatny;
  • wymogi udziału w grze – posiadanie smartfona/tabletu z: systemem iOS (w wersji 8.0 i wyższej) i Android (w wersji 6.0 i wyższej), zainstalowaną aplikacją Actionbound (dostępną w Google Play i AppStore), dostęp do internetu.

Aby uzyskać zaświadczenie o zaliczeniu gry, należy:

  • zapisać się w systemie ISOS (jak na każde warsztaty) na spotkanie „Polska oświata w międzywojennym Szczecinie”;
  • logując się w aplikacji Actionbound, wpisać pełne imię i nazwisko;
  • wziąć udział w grze w terminie od 10 października do 15 listopada 2023 r.
Podobne wpisy:
Zagubione, przywrócone? Herstorie w  teorii i praktyce szkolnej. Sieć współpracy i samokształcenia

Zdaniem Michelle Perrot, francuskiej historyczki i autorki „Mojej historii kobiet”, „w teatrze pamięci kobiety są jedynie delikatnym cieniem”. Badaczka konstatowała, że „większa połowa” ludzkości została „wypchnięta” z jej dziejów i okazała się „niegodna historii”. Czy w 2025 roku polskie uczennice i uczniowie nadal uczą się z podręczników, w których wątki herstoryczne są jedynie marginesem głównych treści? Jak do tej kwestii odnoszą się nauczycielki i nauczyciele? A może warto odnaleźć/przywołać sylwetki kobiet z regionu i zakotwiczyć je w dziejach, wskazując równocześnie korelację języka polskiego z historią?

Witajcie wyzwania 2025 roku! Blog na Zmianę (Odcinek XVIII)

Bardzo często publiczne dyskusje na różne tematy polityczne, społeczne, a nawet gospodarcze kończą się stwierdzeniem w takim lub zbliżonym brzmieniu: „No tak, ale zacząć trzeba od edukacji. Bez niej nie będzie tak, jak nam się marzy”. Frekwencja wyborcza – edukacja. Poziom kultury – edukacja. Wzrost wrażliwości społecznej – edukacja. Większa przedsiębiorczość Polaków – edukacja. Brzmi znajomo?

„Komunikacja na miarę…”, czyli Ferie z ZCDN-em 2025

Ferie z ZCDN-em czas zacząć! W tym roku będzie nam przyświecało hasło: „Komunikacja na miarę…”, które szeroko rozumiane zachęca do stosowania dobrych praktyk w szkołach, placówkach, w relacjach międzyludzkich.