ZCDN

Herstorie. Inspirujące biografie kobiet w praktyce

Baner zapraszający do udziału w konferencji interdyscyplinarnej "Herstorie. Inspirujące biografie kobiet w praktyce".

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji interdyscyplinarnej, która odbędzie się 23 marca w trybie zdalnym. Konferencja adresowana jest do nauczycielek i nauczycieli różnych przedmiotów, zainteresowanych wykorzystywaniem biografii – w tym biografii kobiet – na swoich lekcjach.

Program konferencji

14.30–14.45 – rozpoczęcie konferencji, sprawy organizacyjne

14.45–15.15 – wykład: Dlaczego potrzebujemy herstorii? – Agnieszka Jankowiak-Maik, „Babka od histy”

15.15–15.45 – wykład: Zofia Moraczewska i Aleksandra Piłsudska – biografistyka kobiet czy biografistyka kobieca? – dr Katarzyna Rembacka

15.45–16.15 – wykład: Pedagogika jest kobietą? O wpływie kobiet na myśl pedagogiczną – dr Zofia Fenrych

16.15–16.30 – przerwa

16.30–18.00 – warsztaty – do wyboru (osobna rejestracja)

Warsztat I: Codzienność w obrazkach. Polski komiks kobiecy – Marta Kostecka

Warsztat II: Kobiety w nauce – Agnieszka Kraszewska

Warsztat III: „Zastygnę w kształt niepowtarzalny…” – godziny polskiego z poezją Haliny Poświatowskiej – Joanna Sadłowska

Konferencja: Herstorie. Inspirujące biografie kobiet w praktyce 
Zakres tematyczny
: Rola historii kobiet w szkole. Szanse i zagrożenia biografistyki kobiet i pisanej przez kobiety. Rola kobiet w tworzeniu idei pedagogicznych. Kobiety w historii i w fikcji – pomysły metod pracy
Termin: 23 marca, 14.30–18.00
Prelegentki: Agnieszka Jankowiak-Maik, dr Katarzyna Rembacka, dr Zofia Fenrych, Marta Kostecka, Agnieszka Kraszewska, Joanna Sadłowska
Forma bezpłatna

Rejestracja na konferencję odbywa się za pośrednictwem Internetowego Systemu Obsługi Szkoleń –  numer formy II/19.

Na warsztaty obowiązuje odrębna rejestracja:

  • Kobiety w świecie nauki – numer formy I/C/38,
  • Codzienność w obrazkach. Polski komiks kobiecy – numer formy I/C/39,
  • „Zastygnę w kształt niepowtarzalny…” – godziny polskiego z poezją Haliny Poświatowskiej – numer formy I/C/40.

W przededniu konferencji zgłoszonym osobom zostanie przesłany link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu.

Podobne wpisy:
Co zrobić, żeby szkoła była postrzegana jako miejsce pozytywnych relacji?  Zachęcamy do lektury nowego numeru „Refleksji”!

Wielu osobom szkoła kojarzy się z jakąś formą opresji, ciężką pracą bez szczególnych efektów, niedocenieniem. Ten problem może dotyczyć zarówno uczniów, jak i nauczycieli. A przecież tak nie powinno być! Z pomocą przychodzi pedagogika pozytywna, która pozwala spojrzeć na edukację i system oświaty z zupełnie innej perspektywy.

Humanistycznie. Nowy cykl materiałów dla osób uczących przedmiotów humanistycznych

Humanistycznie. Po prostu. Czyli krótko i po ludzku o wyzwaniach współczesnej humanistyki. Na nasz nowy projekt będą się składały małe pigułki wiedzy w formie nagrań wideo, skierowane do osób uczących przedmiotów humanistycznych lub po prostu nimi zainteresowanych, które chcą odświeżyć lub uzupełnić wiedzę ze studiów, aby być na bieżąco.

Pierwsza Pomoc Psychologiczna. Blog na Zmianę (Odcinek XVII)

O zatrważających danych zawartych w wynikach badań dotyczących zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży można usłyszeć z wielu źródeł. Nic dziwnego, że tematem tym zajmujemy się także w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako zespół profesjonalnie zajmujący się wsparciem nauczycieli również w tym zakresie staramy się zdefiniować problem oraz jego przyczyny. To nam daje szansę na udzielenie konkretnej pomocy.